Resultaat 131 - 140 (van 155)

• Wijziging openingstijden, activiteiten gaan door Bekijk details

14 oktober 2020

Het kabinet heeft de landelijke coronamaatregelen verder aangescherpt met ingang van 14 oktober 2020. In al onze 15 Bibliotheken kun je gewoon blijven binnenlopen om boeken te lenen of in te leveren. Om bezoekers en medewerkers ook in coronatijd een veilige omgeving te bieden, is het in een aantal Bibliotheken wel nodig om de openingstijden aan te passen. Daarnaast vragen we aan iedereen boven de 13 jaar om een mondkapje te dragen.

• Lenen en meedoen aan activiteiten kan, werken in de bieb even niet  Bekijk details

29 september 2020

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft het kabinet gisterenavond nieuwe landelijke maatregelen aangekondigd. Bibliotheken mogen openblijven voor iedereen die wil komen lenen. Je kunt in al onze 15 bibliotheekvestigingen dus gewoon binnenlopen om boeken te lenen, verlengen of in te inleveren. Ook activiteiten en cursussen tot 30 deelnemers kunnen doorgaan. Van de werk- en studieplekken in onze Bibliotheken kun je de komende 3 weken helaas geen gebruik maken.

• Stem op de Bibliotheek LocHal als Beste Bibliotheek van Nederland Bekijk details

16 september 2020

De Bibliotheek LocHal is één van de vijf genomineerden voor Beste Bibliotheek van Nederland. Natuurlijk willen we die prijs heel graag in de wacht slepen en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken. Stem vanaf 1 oktober t/m 1 november op ons via onderstaande knop en wie weet worden we dan op 3 november tot winnaar gekroond!

• De boekenkast van Ton Hermens Bekijk details

11 augustus 2020

Voor de bezoekers van de Bibliotheek Kaatsheuvel en Waalwijk is vrijwilliger Ton Hermens een bekend gezicht. Vaak zien ze hem al lezend door de bieb lopen en voorziet iedereen graag van een uitgebreid boekenadvies. Ton is namelijk helemaal verslingerd aan boeken. Sterker nog: er staan er maar liefst 7000 in zijn huis! Tijd dus om Ton’s “boekrijk” in Kaatsheuvel te bezoeken.

• Ruimere openingstijden en meer mogelijkheden in de Bibliotheken Bekijk details

1 juli 2020

Begin juni mochten we onze deuren op een kier zetten, alleen nog voor wie iets wilde lenen. Vanaf 1 juli* mogen onze bibliotheekdeuren gelukkig weer helemaal open. Anderhalve meter afstand houden blijft uiteraard voorop staan. Maar dankzij de versoepeling van de coronamaatregelen kun je nu weer spontaan binnenlopen, ook om bijvoorbeeld de krant te lezen of een kop koffie te drinken. Ook vinden er weer meer activiteiten plaats in de Bibliotheek en worden de openingstijden op veel plekken verruimd....

• Kom je je boeken weer inleveren? Bekijk details

11 juni 2020

Maandag 15 juni loopt de uitleenperiode af van veel boeken. Toen we dicht waren, hebben we de uitleenperiode namelijk verlengd naar die datum. Hoewel we nog geen te laat-boetes in rekening brengen, zijn we er blij mee als je je boeken op tijd weer komt inleveren. Zo kunnen we de planken ook weer vullen voor iedereen die nieuwe boeken wil komen uitzoeken.

• Stap voor stap meer mogelijk in de Bibliotheek: eerste activiteiten starten weer Bekijk details

28 mei 2020

Vanaf dinsdag 2 juni zijn al onze 15 Bibliotheken in Midden-Brabant weer open. Overal kun je weer terecht voor het lenen en inleveren van materialen. Ook starten we stap voor stap de eerste cursussen en spreekuren op en kun je in sommige Bibliotheken alweer werken en studeren.

• Ook Bibliotheken Berkel-Enschot, Hilvarenbeek, Sprang-Capelle en Waspik gaan weer beperkt open Bekijk details

14 mei 2020

Negen van onze Bibliotheken in Midden-Brabant zijn sinds maandag 11 mei weer beperkt open. Vanaf maandag 18 mei openen de Bibliotheek Berkel-Enschot, Sprang-Capelle en Waspik weer hun deuren. Op dinsdag 19 mei opent ook de Bibliotheek Hilvarenbeek. Als bibliotheeklid kun je daar tijdens aangepaste openingstijden weer terecht voor het lenen en inleveren van materialen. Het is helaas nog niet mogelijk om er langer te verblijven om bijvoorbeeld te studeren of de krant te lezen.

• Eerste Bibliotheken in Midden-Brabant weer beperkt open voor leners Bekijk details

7 mei 2020

Goed nieuws vanuit de regering: gisteren maakte premier Rutte bekend dat de coronamaatregelen versoepeld worden. Vanaf 11 mei mogen Bibliotheken weer beperkt open voor bezoekers die materialen willen lenen of inleveren. We werken hard aan alle aanpassingen die hiervoor nodig zijn in onze bibliotheekgebouwen in Midden-Brabant. Vanaf komende maandag openen we de deuren van de eerste Bibliotheken. We kijken ernaar uit jullie dan weer te mogen ontvangen als bezoeker!

• Update coronamaatregelen: sluiting tot 20 mei, meer afhaalpunten Bekijk details

23 april 2020

De geldende maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus zijn grotendeels verlengd tot woensdag 20 mei. Daarom blijven ook de Bibliotheken helaas gesloten. Gelukkig zijn we online open. Kijk op onze website en maak bijvoorbeeld een keuze uit duizenden e-books of luisterboeken, neem deel aan een online activiteit of vraag een boekenpakket aan. Het aantal afhaallocaties is uitgebreid. Ben je 70 jaar of ouder en aan huis gebonden? Dan brengen we het pakket graag bij je thuis.

Paginanavigatie