‘ZideBieb’: feestelijke opening WIJ-dienstencentrum Zidewinde en Bibliotheek Sprang-Capelle

Gepubliceerd op: 20 januari 2020 15:00

Na een verbouwing én verhuizing openen op zaterdag 1 februari de (nieuwe) deuren van WIJ-dienstencentrum Zidewinde en de Bibliotheek Sprang-Capelle. De officiële openingshandeling wordt zaterdagochtend verricht door wethouder Eric Daandels. Dit is tevens het startschot voor de feestelijke open dag: ‘ZideBieb’ én het avondprogramma. Zaterdagmiddag tussen 13.00 en 17.00 uur kunnen geïnteresseerden binnen een kijkje komen nemen aan de Julianalaan 1 in Sprang-Capelle. Er zijn activiteiten voor jong en oud. ‘s Avonds barst het feest los met een optreden van Houston Alley.

Open dag

De verbouwing is klaar, de nieuwe inrichting een feit, de boekenkasten gevuld. Tijd voor een feestje: ballonnen, muziek en een gratis tas voor bibliotheekleden die een boek lenen tijdens de open dag (op=op). Op zaterdagmiddag 1 februari tussen 13.00 en 17.00 uur staan de deuren van WIJ-dienstencentrum Zidewinde en de Bibliotheek Sprang-Capelle open voor leden, bezoekers, inwoners van Sprang-Capelle en andere geïnteresseerden. Er is van alles te zien, te doen en te beleven. Van schminken, info over apps van de Bibliotheek en de Klik & Tik cursus tot het maken van een foto met een favoriete held. Uiteraard mogen bij de opening van een WIJ-dienstencentrum de verenigingen uit Sprang-Capelle niet ontbreken. Onder andere de heemkundevereniging, de dansschool en de toneelvereniging laten graag zien wat zij in huis hebben. De open dag is vrij toegankelijk, dus kom gerust even binnenkijken onder het genot van een hapje en een drankje.

Zonder feest geen opening, daarom heeft WIJ-dienstencentrum Zidewinde een mooi avondprogramma samengesteld met optredens van Houston Alley, Mades meezing koor en een demo van Dance Rock.

Kijk voor het hele programma en tijden op www.bibliotheekmb.nl/opening.

Officiële opening

Zaterdagochtend 1 februari vindt de officiële opening plaats. Wethouder Eric Daandels opent, samen met voorzitter van Stichting Zidewinde Ruud Spohr, bibliotheekmanager Yvonne Bosch én genodigden het verbouwde Zidewinde. Dankzij de verbouwing heeft ook de Bibliotheek Sprang-Capelle een plek in het WIJ-dienstencentrum gekregen. Met de komst van de Bibliotheek is Zidewinde nog meer een eigentijdse ontmoetingsplaats waar inwoners van Sprang-Capelle welkom zijn, elkaar kunnen ontmoeten en deel kunnen nemen aan sociale en culturele activiteiten.

Openingsweekend

WIJ-dienstencentrum Zidewinde en de Bibliotheek Sprang-Capelle zijn vanaf 1 februari open voor publiek. Als cadeautje biedt de Bibliotheek voor nieuwe leden een gratis proefabonnement van 2 maanden aan en is er een speciale activiteit in de openingsweek. Op woensdag 5 februari wordt van 14.00 tot 15.30 uur in de Bibliotheek voorgelezen aan de allerkleinsten en is een poppendokter aanwezig. Aansluitend mogen poppen en knuffels logeren in de nieuwe bibliotheek, hoe spannend is dat? Op donderdag 6 februari tussen 14.00 en 17.00 uur mogen de knuffels weer worden opgehaald. WIJ-dienstencentrum Zidewinde start vanaf 1 februari in samenwerking met ContourdeTwern met een wekelijkse wandeling vanuit Zidewinde, een inloopspreekuur en een repaircafé.

Vragen?

Bekijk het laatste, actuele nieuws en het openingsprogramma op de verhuispagina van Bibliotheek Sprang-Capelle: www.bibliotheekmb.nl/verhuizing-zidewinde.