In steeds meer vestigingen van de Bibliotheek Midden-Brabant hulp bij belastingaangifte

Gepubliceerd op: 19 februari 2020 10:00

Belastingaangifte doen kan vanaf 1 maart. Best lastig als je niet goed weet hoe dit via de computer werkt. Daarom biedt de Bibliotheek Midden-Brabant in verschillende Bibliotheekvestigingen gratis belastingspreekuren aan. Experts van de Formulierenbrigade, Sociale Raadslieden, de Smeetskring en Marietrees Broeren helpen graag met advies en tips bij de digitale, particuliere aangifte. Voor mensen die zelf aangifte willen doen, biedt de Bibliotheek Midden-Brabant gratis beveiligd computer- en internetgebruik. Hulp bij de aangifte en de computerfaciliteiten zijn gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Vanwege de corona-maatregelen zijn onze Bibliotheken gesloten en gaan activiteiten en spreekuren t/m 6 april niet door (lees meer). Hierdoor komen ook de belastingspreekuren te vervallen. Heb je al een afspraak gemaakt, dan mailen of bellen we je hierover.

Belastingspreekuren en aanmelden

Belastingaangifte doen via de computer is niet voor iedereen even makkelijk. Daarom kunnen mensen daar soms wel wat hulp bij gebruiken. Bijvoorbeeld als je een bijbaan hebt, niet meer hoeft te werken. Nog niet zo lang in Nederland woont. Voor wie digitaal aangifte doen gewoon lastig is of simpelweg een vraag heeft. Deze mensen kunnen in maart en (begin) april voor hulp terecht bij belastingspreekuren in verschillende vestigingen van de Bibliotheek-Midden-Brabant. In de Bibliotheken LocHal, Heyhoef, Wagnerplein, Berkel-Enschot, Udenhout, Oisterwijk, Waalwijk, Loon op Zand en Goirle helpen experts met gratis advies en tips bij particuliere aangifte voor 2019. In de Bibliotheek Hilvarenbeek wordt op 5 maart een speciale belasting-informatie-bijeenkomst georganiseerd.

Alle belastingspreekuren; data, tijden én aanmeldmogelijkheden zijn op de website van de Bibliotheek Midden-Brabant te vinden.

Samenwerking Koninklijke Bibliotheek en Belastingdienst

De samenwerking tussen de Belastingdienst en Koninklijke Bibliotheek (KB) bestaat sinds 2016. Bijna alle bibliotheken in Nederland bieden dankzij deze samenwerking gratis computercursussen aan voor mensen die moeite hebben met de digitale overheid. Ook organiseren ze - in samenwerking met lokale maatschappelijke organisaties - hulp bij het invullen van de online belastingaangifte, bijvoorbeeld via belastingspreekuren. De samenwerking is in januari 2019 voor vier jaar verlengd. Dit maakt blijvend hulp bij belastingaangifte in Bibliotheken mogelijk.

Meer info?

Meer weten over het belastingspreekuur in de buurt? Kijk op www.bibliotheekmb.nl/belastingdienst voor meer informatie.