Wethouder Daandels opent nieuwe Bibliotheek Sprang-Capelle

Gepubliceerd op: 1 februari 2020 13:10

Na een flinke verbouwing was het zaterdag 1 februari dan zover. Wethouder Eric Daandels opende het vernieuwde WIJ-dienstencentrum Zidewinde. Dankzij de verbouwing heeft ook de Bibliotheek Sprang-Capelle een plek gekregen in Zidewinde. Wethouder Daandels: “WIJ-dienstencentrum Zidewinde is een mooi, open gebouw in het levendige hart van Sprang-Capelle. Dit hart wordt levendig gehouden door mensen, samen laten zij dit hart bloeien en groeien.” Na de officiële openingshandeling stonden de (nieuwe) deuren van Zidewinde die zaterdagmiddag open voor geïnteresseerden om binnen een kijkje te nemen.

Dé ontmoetingsplek van Sprang-Capelle

Ruud Spohr, voorzitter Stichting Zidewinde: “Met een hagelnieuw onderkomen voor de Bibliotheek, de geheel vernieuwde ontmoetingsruimte én de uitbreiding met een terras is WIJ-dienstencentrum Zidewinde klaar voor de toekomst. Samen met de Bibliotheek is Zidewinde nu dé ontmoetingsplek van Sprang-Capelle”. Dit werd zaterdagmiddag 1 februari onderstreept met een heuse open dag voor inwoners van Sprang-Capelle. Er was van alles te zien, te doen én te beleven. Vele geïnteresseerden, van jong tot oud kwamen een kijkje nemen en lieten zich verrassen door alle mogelijkheden.

Bibliotheek Sprang-Capelle: meer dan boeken

“Op deze nieuwe plek in WIJ-dienstencentrum Zidewinde is de Bibliotheek gevestigd in het kloppend hart van Sprang-Capelle. Hierdoor kunnen mensen niet alleen zien, maar ook voelen dat de Bibliotheek meer is dan een collectie boeken” zegt Yvonne Bosch, manager Bibliotheken in Waalwijk. “Het is een plek waar mensen graag binnenlopen. Om te lezen, maar ook om zich te ontwikkelen, te ontdekken, ontspannen en elkaar te ontmoeten”. De Bibliotheek Sprang-Capelle is vanaf zaterdag 1 februari open op de nieuwe locatie aan de Julianalaan 1. Kijk voor de openingstijden, faciliteiten en activiteiten op: www.bibliotheekmb.nl of volg onze Facebookpagina.

Samen in het WIJ-dienstencentrum

Zidewinde is een van de vijf WIJ-dienstencentra die Waalwijk rijk is. Een WIJ-dienstencentrum biedt ruimte, faciliteiten en activiteiten voor zowel kwetsbare als krachtige inwoners in de wijk. Voor vrijwilligersinitiatieven en sociaal ondernemers. Voor samenwerkingspartners, zoals ContourdeTwern en verenigingen. Yvonne Bosch: “Als Bibliotheek kijken we uit naar een fijne samenwerking met alle partijen in het WIJ-dienstencentrum. WIJ, samen in het dienstencentrum Zidewinde.”

Ruud Spohr: “Kom overdag of ’s avonds eens langs voor een kopje koffie, om wat te lezen, mee te doen met een activiteit of voor hulp en ondersteuning. Exploitanten Rini en Carla Tijs staan, samen met vele anderen voor je klaar!”