Corona-maatregelen: alle Bibliotheken gesloten t/m 6 april

Gepubliceerd op: 15 maart 2020 18:25

Zondag 15 maart kondigde het kabinet nieuwe maatregelen aan tegen de verspreiding van het coronavirus. Alle scholen, horecagelegenheden en sportclubs gaan sluiten. Minister Bruins en Slob lichtten de maatregelen toe tijdens een persbijeenkomst. In navolging van deze nieuwe maatregelen sluiten ook alle vestigingen van de Bibliotheek Midden-Brabant tot en met 6 april hun deuren.

Bekijk ook de FAQ: 6 veelgestelde vragen over de corona-maatregelen in de Bibliotheek

Alle Bibliotheken in Midden-Brabant gesloten

Vanaf maandag 16 maart sluiten alle openbare bibliotheken in de gemeenten Tilburg, Oisterwijk, Hilvarenbeek, Goirle, Loon op Zand en Waalwijk hun deuren voor publiek. De Bibliotheek Midden-Brabant hecht veel waarde aan de gezondheid van haar medewerkers en bezoekers. Daarom zien wij ons helaas genoodzaakt om al onze vestigingen tot en met 6 april te sluiten. Dit om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de kans op besmetting te verkleinen. Wij volgen hiermee de adviezen op van het kabinet.

Blijven lezen

Heb je boeken of andere materialen van de Bibliotheek in huis? De uitleentermijn van reeds geleende materialen wordt verlengd totdat de Bibliotheken weer open zijn. Ook kun je gebruik maken van de online Bibliotheek. Je vindt er meer dan 26.000 e-books voor je pc, mobiel, tablet of e-reader en 3.600 luisterboeken voor kinderen, jongeren en volwassenen. Op onze website hebben we ook nog andere tips voor mensen die thuis willen of moeten blijven onder elkaar gezet.

Activiteiten gaan niet door

Alle activiteiten en spreekuren die gepland stonden tot en met 6 april gaan niet door. Of de geannuleerde activiteiten op een ander moment alsnog doorgang vinden, zijn we nu aan het bekijken. Met mensen die al een kaartje hebben gekocht voor een geannuleerde activiteit nemen we zo snel mogelijk contact op.

Meer info

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus