Corona-maatregelen: alle activiteiten afgelast tot 1 juni

Gepubliceerd op: 24 maart 2020 17:39

Maandag 23 maart kondigde het kabinet nieuwe maatregelen aan tegen de verspreiding van het coronavirus. In navolging hiervan heeft de Bibliotheek Midden-Brabant alle activiteiten en spreekuren geannuleerd tot maandag 1 juni. Dit om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de kans op besmetting te verkleinen. Zo voorkomen we dat de zorg overbelast raakt en beschermen we de ouderen en kwetsbaren in onze samenleving.

Waar in navolging van eerdere maatregelen al alle activiteiten waren geannuleerd tot en met 6 april, kunnen nu helaas ook alle activiteiten en spreekuren die gepland stonden tot 1 juni niet doorgaan. Of de geannuleerde activiteiten op een ander moment alsnog doorgang vinden, zijn we nu aan het bekijken.

Met mensen die al een kaartje hebben gekocht voor een geannuleerde activiteit in één van onze 15 bibliotheekvestigingen, nemen we zo snel mogelijk contact op. Verder werken wij achter de schermen hard aan programmering waaraan je online kunt deelnemen. Meer informatie hierover vind je binnenkort op onze website.

Alle Bibliotheken in Midden-Brabant gesloten t/m 6 april

Wij hechten veel waarde aan de gezondheid van onze medewerkers, bezoekers en de kwetsbaren en ouderen in onze omgeving. Alle vijftien openbare bibliotheken in de gemeenten Tilburg, Oisterwijk, Hilvarenbeek, Goirle, Loon op Zand en Waalwijk zijn dan ook vooralsnog gesloten tot en met 6 maandag april. Wij volgen hiermee de adviezen op van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, dat overleg heeft gehad met de Vereniging Openbare Bibliotheken.

Blijven lezen

Heb je boeken of andere materialen van de Bibliotheek in huis? De uitleentermijn van reeds geleende materialen wordt verlengd, totdat de Bibliotheken weer open zijn. Ook kun je gebruik maken van de online Bibliotheek. Je vindt er meer dan 26.000 e-books voor je pc, mobiel, tablet of e-reader en 3.600 luisterboeken voor kinderen, jongeren en volwassenen. Op onze website vind je ook andere tips voor mensen die thuis willen of moeten blijven.

Meer info?
Via www.bibliotheekmb.nl/corona houden we je op de hoogte van eventuele nieuwe maatregelen van de Bibliotheek. Bekijk ook onze veelgestelde vragen online.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus