Coronavirus: Bibliotheek Midden-Brabant volgt richtlijnen RIVM.

Gepubliceerd op: 9 maart 2020 16:00

Bibliotheek Midden-Brabant volgt het laatste corona-nieuws en de adviezen van het RIVM. Alle vijftien Bibliotheekvestigingen zijn geopend voor bezoekers en onze activiteiten gaan gewoon door. Wel vragen we medewerkers én jou de adviezen van het RIVM in acht te nemen. Dit om verspreiding van het virus te voorkomen en de kans op besmetting te verkleinen.

Advies RIVM voor Noord-Brabant

Onze Bibliotheekvestigingen zijn geopend en activiteiten gaan (in principe) gewoon door, tenzij anders vermeld bij de activiteit in onze BMB agenda. Er is volgens het RIVM namelijk geen aanleiding om evenementen af te gelasten. Wel vragen wij jou het advies van het RIVM voor Brabanders in acht te nemen. Heb je klachten van verkoudheid, hoesten of koorts blijf dan thuis. Beperk je sociale contacten en ga niet naar plekken waar veel mensen bij elkaar komen, zoals een Bibliotheek.

Veel gestelde vragen over de situatie in Noord-Brabant.

Persoonlijke hygiëne

De belangrijkste maatregelen die mensen kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen hebben we kort voor je onder elkaar gezet. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen voorkomen. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen.

Was regelmatig je handen, minstens 30 seconden.
• Schud geen handen.
• Hoest en nies in de binnenkant van jouw elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze na gebruik weg.

Adviezen en richtlijnen RIVM en GGD

We houden het nieuws over het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen de adviezen en richtlijnen van het RIVM en lokale GGD. Mochten wij als Bibliotheek in opdracht van de Minister, het RIVM of de gemeente(n) extra maatregelen moeten nemen, dan informeren wij jou hierover.

Vragen en antwoorden

Voor het actuele nieuws over het coronavirus en antwoorden op veel gestelde vragen verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus.