Update coronamaatregelen: sluiting tot 20 mei, meer afhaalpunten

Gepubliceerd op: 23 april 2020 10:45

De geldende maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus zijn grotendeels verlengd tot woensdag 20 mei. Daarom blijven ook de Bibliotheken helaas gesloten. Gelukkig zijn we online open. Kijk op onze website en maak bijvoorbeeld een keuze uit duizenden e-books of luisterboeken, neem deel aan een online activiteit of vraag een boekenpakket aan. Het aantal afhaallocaties is uitgebreid. Ben je 70 jaar of ouder en aan huis gebonden? Dan brengen we het pakket graag bij je thuis.

Lees lekker door

Juist nu is het fijn om jezelf even te verliezen in een mooi verhaal. Put uit de collectie van de online Bibliotheek. Je vindt er meer dan 26.000 e-books en 4.000 luisterboeken voor pc, e-reader en tablet. Of download de Thuisbiebapp. Hierin zijn 100 gratis e-books te leen voor iedereen, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. Liever een papieren boek in handen? Maak dan gebruik van de Afhaalbieb en pik een verrassingspakket op bij een van onze afhaallocaties. Naast de Bibliotheken LocHal, Heyhoef, Waalwijk en Oisterwijk, kun je hiervoor nu ook terecht in Wagnerplein, Kaatsheuvel, Goirle en Hilvarenbeek. Meld je aan, dan stellen wij op basis van jouw voorkeuren een pakket voor je samen. Ben je 70 jaar of ouder en aan huis gebonden? Bekijk dan hier de mogelijkheden van onze Boeken Bezorgservice.

Doe gezellig mee

Alle activiteiten en spreekuren die gepland stonden in onze vestigingen gaan tot 1 juni niet door. Maar ook hier zijn we online open. Zo brengen we de huiskamer van Tilburg bij jou thuis met de KennisMakerijRevue. Vanuit een lege LocHal snijden we elke dinsdag om 16.00 uur een ander thema aan. Of nestel je zelf op woensdagmiddag of vrijdagochtend met je kinderen op de bank en luister naar een virtueel verhaal bij het Spoor- of Peuterlezen. Ook kun je deelnemen aan workshops waarin je je eigen game of website leert bouwen of iemand met een bijzonder beroep het hemd van het lijf vragen. Heb je een vraag over computeren, internetten of omgaan met de website van de overheid, dan kun je deze stellen tijdens het telefonisch spreekuur. In onze online agenda vind je een overzicht van wat er wanneer te doen is.

Hou vol

Alle vijftien openbare Bibliotheken in de gemeenten Tilburg, Waalwijk, Loon op Zand, Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek zijn tot ten minste 20 mei gesloten. Zo verkleinen we de kans op besmetting, ontlasten we de zorg en beschermen we de ouderen en kwetsbaren in onze omgeving.
Heb je boeken of andere materialen van de Bibliotheek in huis? De uitleentermijn van reeds geleende materialen wordt verlengd, totdat de Bibliotheken weer open zijn. Kijk voor de overige veelgestelde vragen op onze website of neem contact op met onze klantenservice via 013 46 48 517 of klantenservice@bibliotheekmb.nl.

Meer info?

Kijk voor meer informatie op: www.bibliotheekmb.nl

Voor meer informatie over de nieuwe maatregelen en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus