Corona-maatregelen: sluiting Bibliotheken t/m 28 april, online lezen en afhaalbieb

Gepubliceerd op: 2 april 2020 14:45

Op dinsdag 31 maart 2020 heeft premier Rutte bekendgemaakt dat alle geldende maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus verlengd worden tot en met dinsdag 28 april. Dit geldt dus helaas ook voor de sluiting van Bibliotheken. Onze vijftien vestigingen zijn gesloten, maar online zijn we open. De online Bibliotheek biedt toegang tot duizenden e-books en luisterboeken en onze website staat boordevol tips en interessante links.

Heb je liever een écht boek in handen? Vanaf maandag 6 april kunnen leden zich aanmelden voor de Afhaalbieb en een boekenpakket ophalen bij een van onze afhaalpunten. Ben je 70 jaar en ouder en aan huis gebonden? Dan bezorgen we de pakketten graag bij je thuis.

Van online tot afhaalbieb

Het is een heftige periode. We zitten allemaal zoveel mogelijk thuis. Onze sociale contacten zijn beperkt. En er komt veel op ons af. Tijd voor een goed boek! Om even te ontsnappen aan de dagelijkse realiteit of om je kind toch zijn leeskilometers te laten maken nu de scholen gesloten zijn. Put uit de collectie van de online Bibliotheek die bestaat uit meer dan 26.000 e-books en 4.000 luisterboeken voor pc, e-reader en tablet. Liever een fysiek boek in handen? Maak dan gebruik van de Afhaalbieb en pik een verassingspakket op bij een van onze afhaalpunten. Meld je aan, dan stellen wij op basis van jouw voorkeuren een pakket voor je samen. Ben je 70 jaar en ouder en aan huis gebonden? Bekijk dan hier de mogelijkheden van onze Boeken Bezorgservice.

Vestigingen gesloten

Oisterwijk en Hilvarenbeek zijn tot tenminste 28 april gesloten. Zo verkleinen we de kans op besmetting, ontlasten we de zorg en beschermen we de ouderen en kwetsbaren in onze omgeving.

Activiteiten tot 1 juni afgelast

Alle activiteiten en spreekuren die gepland stonden in onze vestigingen gaan tot 1 juni niet door. Of de geannuleerde activiteiten op een ander moment alsnog doorgang vinden, zijn we nu aan het bekijken. Met mensen die al een kaartje hebben gekocht voor een geannuleerde activiteit, nemen we zo snel mogelijk contact op. Verder werken wij achter de schermen hard aan programmering waaraan je online kunt deelnemen. Houd onze online agenda dus goed in de gaten.

Boeken in huis

Heb je boeken of andere materialen van de Bibliotheek in huis? De uitleentermijn van reeds geleende materialen wordt verlengd, totdat de Bibliotheken weer open zijn. Kijk voor de overige veelgestelde vragen op onze website of neem contact op met onze klantenservice via 013 46 48 517 of klantenservice@bibliotheekmb.nl.

Meer info?
Via www.bibliotheekmb.nl/corona houden we je op de hoogte van eventuele nieuwe maatregelen van de Bibliotheek. Bekijk ook onze veelgestelde vragen online.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus