Ook Bibliotheken Berkel-Enschot, Hilvarenbeek, Sprang-Capelle en Waspik gaan weer beperkt open

Gepubliceerd op: 14 mei 2020 14:02

Negen van onze Bibliotheken in Midden-Brabant zijn sinds maandag 11 mei weer beperkt open. Vanaf maandag 18 mei openen de Bibliotheek Berkel-Enschot, Sprang-Capelle en Waspik weer hun deuren. Op dinsdag 19 mei opent ook de Bibliotheek Hilvarenbeek. Als bibliotheeklid kun je daar tijdens aangepaste openingstijden weer terecht voor het lenen en inleveren van materialen. Het is helaas nog niet mogelijk om er langer te verblijven om bijvoorbeeld te studeren of de krant te lezen.

Deze Bibliotheken zijn weer beperkt open:

Andere openingstijden

Let op! De tijden waarop je terecht kunt in de Bibliotheken zijn anders dan normaal. Klik hierboven op de vestiging van je keuze om te zien wat de actuele openingstijden zijn.

Is jouw Bibliotheek nog niet open?
Nog heel even geduld. De Bibliotheek deelt het gebouw met andere organisaties. Daarmee worden nu eerst afspraken gemaakt om alles zo veilig mogelijk en volgens de regels te laten verlopen. Als bibliotheeklid kun je ook altijd terecht in een van de andere vestigingen van de Bibliotheek Midden-Brabant die al open zijn.

Bekijk de veelgestelde vragen

Veiligheid voorop

De Bibliotheken die open zijn, voldoen aan de protocollen en richtlijnen van het RIVM. Alles is zo ingericht dat je altijd 1,5 meter afstand kunt houden. Iedere bezoeker moet zich aan de looproute houden. Er is een maximum aantal bezoekers dat tegelijkertijd in de Bibliotheek mag zijn. De veiligheid van de medewerkers en bezoekers staat voorop.

Lees voor je bezoek de huisregels

Bereid je bezoek goed voor

Vanwege de veiligheid moet het bibliotheekbezoek zo kort mogelijk zijn. Probeer daarom thuis alvast de titels van boeken die je wilt lenen op te zoeken. Bekijk ook alvast de vindplaats via onze online catalogus. Houd er rekening mee dat de horeca en de toiletten in alle Bibliotheken nog gesloten zijn.

Inleverdatum automatisch naar 15 juni

Nu de Bibliotheken weer open zijn mag je ook je boeken weer inleveren. Bij de ingang van de Bibliotheek staat aangegeven waar je dat kunt doen. Maar geen haast; de inleverdatum van alle materialen die abonnees nog thuis hebben liggen is automatisch verlengd naar 15 juni.

Online agenda

Het bibliotheekbezoek moet zo kort mogelijk zijn. Activiteiten, cursussen en spreekuren vinden daarom nog online plaats. Daar kun je zo lang blijven als je wilt. Bekijk het online programma van de Bibliotheek in de agenda.

Bezorgservice en Afhaalbieb

Onze Boeken Bezorgservice blijft voorlopig beschikbaar voor leden van 70 jaar of ouder die aan huis gebonden zijn. De Afhaalbieb-service vervalt, nu vanaf volgende week in alle gemeenten weer een Bibliotheek open is. Al bestelde boekenpakketten kunnen binnen openingstijden worden afgehaald. De e-books en luisterboeken van de online Bibliotheek blijven uiteraard ook gewoon beschikbaar voor alle leden.

Blijf op de hoogte

Heb je nog vragen? Kijk dan ook even bij de veelgestelde vragen op deze website. Ook via deze website, onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus

Bekijk de veelgestelde vragen