Stap voor stap meer mogelijk in de Bibliotheek: eerste activiteiten starten weer

Gepubliceerd op: 28 mei 2020 12:00

Vanaf dinsdag 2 juni zijn al onze 15 Bibliotheken in Midden-Brabant weer open. Overal kun je weer terecht voor het lenen en inleveren van materialen. Ook starten we stap voor stap de eerste cursussen en spreekuren op en kun je in sommige Bibliotheken alweer werken en studeren.

Andere openingstijden

Als dinsdag 2 juni ook de Bibliotheek ’t Sant en Moergestel weer hun deuren openen, zijn al onze 15 vestigingen in de gemeenten Tilburg, Waalwijk, Loon op Zand, Oisterwijk, Hilvarenbeek en Goirle weer open. De tijden waarop je terecht kunt in de Bibliotheken zijn anders dan normaal. Kijk hier om te zien wat de actuele openingstijden zijn in jouw vestiging.

Veiligheid voorop

Al onze Bibliotheken voldoen aan de protocollen en richtlijnen van het RIVM. Alles is zo ingericht dat je altijd 1,5 meter afstand kunt houden. Iedere bezoeker moet zich aan de looproute houden. Er is een maximum aantal bezoekers dat tegelijkertijd in de Bibliotheek mag zijn. De veiligheid van de bezoekers en medewerkers staat voorop.

Lees voor je bezoek de huisregels

Cursussen en spreekuren

Stap voor stap starten we komende tijd weer met het aanbieden van spreekuren en cursussen zoals Digisterker en Klik & Tik. Wanneer we kunnen starten, is per Bibliotheek verschillend. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met de indeling van het gebouw. Ook de mogelijkheden bij de lokale organisaties met wie we samenwerken spelen een rol. Kijk voor het meest actuele overzicht in onze maandagenda (totaaloverzicht) of in de agenda van jouw Bibliotheek. Hier vind je ook ons aanbod van online activiteiten.

Werken en studeren

In een aantal van onze vestigingen kun je komende maand weer gebruikmaken van de werk- en studieplekken, computers en printers. Kijk hier of dit al mogelijk is in jouw Bibliotheek en of het nodig is vooraf een werkplek te reserveren.

Lenen en inleveren

In al onze vestigingen is het weer mogelijk materialen te lenen en in te leveren. Ook het online reserveren van materialen is vanaf 2 juni weer mogelijk, vooralsnog met een maximum van 5 materialen voor volwassen leden en, zoals gebruikelijk, 3 materialen voor jeugd, jongeren en scholieren. Wil je je bezoek aan de Bibliotheek zo kort mogelijk houden? Probeer dan thuis alvast de titels van boeken die je wilt lenen op te zoeken via onze online catalogus of de Bibliotheek WISE app. Bij de ingang van de Bibliotheek staat aangegeven waar je je boeken kunt inleveren.

Bezorgservice en digitaal lezen

Onze Boeken Bezorgservice blijft voorlopig beschikbaar voor leden van 70 jaar of ouder die aan huis gebonden zijn. De Afhaalbieb-service is gesloten, omdat alle vestigingen weer open zijn. De e-books en luisterboeken van de online Bibliotheek  blijven uiteraard gewoon beschikbaar voor alle leden. Gebruikte je de ThuisBieb-app (die 1 juni gaat sluiten), maar heb je nog geen inlog voor de online Bibliotheek? Kijk dan hier hoe je als bibliotheeklid gratis zo’n inlog aanvraagt, zodat je ook komende tijd e-books kunt blijven lezen.

Blijf op de hoogte

Heb je nog vragen? Kijk dan ook even bij de veelgestelde vragen op deze website. Ook via deze website, onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus

Bekijk de veelgestelde vragen