Bibliotheken dicht, behalve voor boeken afhalen én spreekuren

Gepubliceerd op: 24 maart 2021 09:03

Vanwege de lockdown zijn al onze Bibliotheken gesloten tot nader order. Je kunt wel gebruikmaken van de Afhaalbieb. Ook mogen we sinds half maart in een aantal bibliotheken weer één op één hulp en informatie bieden tijdens spreekuren. Verder zijn we online natuurlijk altijd 'open'. Zo kun je thuis genieten van de mooiste e-books en luisterboeken, of deelnemen aan een van de online activiteiten en cursussen.

Spreekuren: hulp bij belastingaangifte en digivragen

Bibliotheken mogen op dit moment geen cursussen en groepsactiviteiten organiseren. Wel heeft de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant bibliotheken toestemming gegeven om vanaf half maart weer spreekuren aan te bieden. Zo kan de Bibliotheek ook inwoners die niet zo digitaal vaardig zijn, toch één op één hulp en informatie bieden.

Meer info over onze belastingspreekuren

Agenda | Kijk bij welke andere spreekuren je weer terecht kan

Studieplekken voor Tilburgse studenten

De werkplekken in onze Bibliotheken zijn op dit moment gesloten. Met toestemming van de Veiligheidsregio zijn in de Bibliotheek LocHal op reservering 50 studieplekken beschikbaar voor studenten.

Meer info & reserveren studieplek

Een boekenpakket reserveren bij de Afhaalbieb

Heb je het liefst een fysiek boek in handen? Maak dan gebruik van de Afhaalbieb en reserveer een boekenpakket voor jezelf of je kinderen. Op basis van jouw voorkeuren stellen we dan een verrassingspakket samen. Dit kun je vervolgens ophalen bij één van onze afhaallocaties.

Reserveer een pakket bij de Afhaalbieb

Maak een afhaalafspraak voor je reservering

Het is ook mogelijk om boeken te reserveren via onze website (na inloggen bij Mijn Menu). Als het boek voor je klaarstaat, krijg je via e-mail eerst een afhaalbericht. Daarna kun je via deze pagina zelf een afhaalafspraak inplannen voor het ophalen van je gereserveerde boek(en).

Wil je boeken inleveren? Kijk hier of en hoe dit kan bij jouw Bibliotheek. Lukt het je nu niet om boeken in te leveren? Maak je geen zorgen over boetes: de uitleentermijn wordt automatisch verlengd zolang we nog niet open zijn.

Online lezen: e-books, luisterboeken en tijdschriften

Tijdens de lockdown kun je als bibliotheeklid ook weer gebruikmaken van de online Bibliotheek. Hier vind je meer dan 26.000 e-books voor je pc, mobiel, tablet of e-reader en 3.600 luisterboeken voor kinderen, jongeren en volwassenen.

Ontdek de collectie van de online Bibliotheek

Bekijk hoe je kan inloggen op de online Bibliotheek

Ontdek nu ook onze nieuwe app TijdschriftenBieb, die je als bibliotheeklid gratis kunt downloaden. In deze tijdelijke app vind je maar liefst 16 online tijdschriften, zoals Margriet, Happinez, Vrij Nederland en Autoweek. Lees ze op je telefoon of tablet, waar en wanneer je maar wilt.

Probeer de nieuwe TijdschriftenBieb-app

Activiteiten en cursussen online

Online biedt de Bibliotheek ook allerlei activiteiten: van actuele online talks tot digitutorials en van Kindercolleges tot een Minecraft Werkplaats.

Bekijk de agenda met alle online activiteiten

Vind jij het leuk om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken? Als lid van de Bibliotheek kun je nu ruim 160 online cursussen volgen. Gratis, op een moment dat het jou uitkomt. Denk aan cursussen over persoonlijke effectiviteit, communicatie, gezondheid, positieve psychologie, talen, digitale vaardigheden en social media.

Vind een online cursus die bij je past

Blijf op de hoogte

Via deze website, onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.
Heb je nog vragen? Kijk dan ook even bij de veelgestelde vragen op deze website.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus