Bieb weer open: 'Dit hebben we zo gemist'

Gepubliceerd op: 24 mei 2021 09:04

We vielen bijna van onze stoel… Net voordat we vorige week weer open gingen, mailen we al onze leden. Om te laten weten dat iedereen weer welkom is, maar ook om jullie een vraag te stellen: 'Wat heb je het meest gemist toen de Bibliotheek dicht was?' Alleen al in de eerste paar uur reageerden er meer dan 1.000 leden!

Omdat ze zo hartverwarmend zijn, delen we hierbij een kleine greep uit jullie reacties:

• De bibliotheek is voor mij een ontdekkingsplek met allemaal kadootjes waar ik uit mag kiezen.
  • Plek om informatie/ inspiratie te vinden. Lekker de krant lezen met een kopje koffie erbij. Nieuwe boeken bestellen miste ik erg. Praten met de dames vd Bieb. Zijn gezellig en altijd bereid om je te helpen. Adviseren goed. Je bent er lekker even uit en kunt je al verkneukelen om thuis lekker te gaan lezen. En wat ook leuk is: je komt altijd wel bekenden tegen.
  • Op internet is zoveel verschillende info te vinden, waardoor je niet tot de kern komt. De bieb heeft het al geclusterd, waardoor het relaxter zoeken is en je direct alles bij elkaar hebt. Heerlijk om alle boeken en informatie om je heen te voelen.
  • De verbaasde blik van mijn zoontje bij zoo veeeel mooie prentenboeken op 1 plek!! En dan heerlijk samen zitten en dan kijken en lezen in de prachtigste boeken.
  • Wij hebben oprecht helemaal NIETS gemist tijdens de lockdown, behalve jullie! De bibliotheek is voor ons echt onderdeel van onze week. Er op uit gaan in de bibliotheek is de wereld verkennen middels plaatjes, boeken en verhalen. Tot gauw. Liefs van een trotse mama en een 3 jarige wereldverkenner!!

We wáren al ontzettend blij dat we jullie weer mogen ontvangen. Maar als je dit leest… dan vlieg je als bibliotheekmedewerker ’s ochtends je bed toch uit?

Hoe de Afhaalbieb & ons online aanbod ook werden gewaardeerd (zoals we ook teruglazen in heel veel reacties), jullie hebben de Bibliotheek écht gemist en wij hebben jullie gemist – welkom terug!

Lees ook: hiervoor kun je weer terecht in de bieb