We zijn weer open: update 26 juni

Gepubliceerd op: 26 juni 2021 06:56

De deuren van al onze vestigingen zijn sinds 20 mei weer open. Welkom terug! Bij veel bibliotheekvestigingen kun je inmiddels weer terecht tijdens de gewone openingstijden. Je kan dus weer spontaan binnenlopen voor het lenen en inleveren van boeken, zonder check bij de deur. Registreren hoeft sinds 26 juni alleen nog als je voor langere tijd in de Bibliotheek plaatsneemt.

Bekijk de actuele info over jouw Bibliotheek

Lees voor je bezoek de huisregels

Een bezoek aan de Bibliotheek

Na vijf maanden sluiting verwelkomen we heel graag weer iedereen in de Bibliotheek. Alles is erop ingericht dat je altijd 1,5 meter afstand kunt houden. Om het bezoek voor iedereen veilig en prettig te maken, zijn er een aantal belangrijke huisregels – kom bijvoorbeeld niet naar de Bibliotheek wanneer je klachten hebt.

Iedereen kan de Bibliotheek weer spontaan binnenlopen, zonder check bij de deur.
Registreren hoeft sinds 26 juni alleen nog als je voor langere tijd in de Bibliotheek plaatsneemt:

• om te lezen aan de leestafel.
  • om wat te eten of drinken bij de aanwezige horeca.
  • om te werken of studeren.

Van tevoren reserveren is alleen nodig als je:

• wil deelnemen aan een activiteit in de Bibliotheek.
  • gebruik wil maken van een werkplek in de Bibliotheek LocHal (in alle andere bibliotheekvestigingen is het reserveren van een werkplek niet nodig).

Horeca en activiteiten in de bieb

Dankzij de laatste versoepelingen kun je ook weer wat eten & drinken in de Bibliotheek (de horeca is weer open) en kunnen we langzaam weer starten met activiteiten in de bieb voor jong en oud.

Houd de agenda van jouw Bibliotheek in de gaten voor het actuele aanbod. Daarnaast is er natuurlijk ook ons aanbod met gratis online cursussen en online activiteiten.

Reacties van leden: dit hebben we zó gemist

We vielen bijna van onze stoel… Net voordat we 20 mei weer open gingen, mailden we al onze leden. Om te laten weten dat iedereen weer welkom was, maar ook een vraag te stellen: 'Wat heb je het meest gemist toen de Bibliotheek dicht was?' Alleen al in de eerste paar uur reageerden er meer dan 1.000 leden!

Lees hier een greep uit de hartverwarmende reacties

Blijf op de hoogte

Heb je nog vragen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op deze website. Ook via onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus

Bekijk de veelgestelde vragen