Opening Place to Bieb in Den Domp in Haaren

Gepubliceerd op: 16 november 2022 14:00

Vanaf donderdag 1 december is de Bibliotheek Midden-Brabant weer aanwezig in Haaren in de vorm van een zogenaamde 'Place to Bieb'. Dit betekent dat er een wisselcollectie van romans, groot letterboeken en prentenboeken aanwezig is die geleend kan worden. De geleende boeken, kun je op deze plek ook weer inleveren of verlengen. Voor gereserveerde boeken hoef je niet meer naar Oisterwijk, maar die kun je voortaan hier ophalen. Daarnaast zijn er tijdschriften en kranten die je daar gratis kunt lezen.

De Place to Bieb heeft dezelfde openingstijden als Den Domp (Maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 18.00 uur). Elke maandag, woensdag en donderdag van 10.30 tot 12.30 uur zijn er vrijwilligers aanwezig om je te helpen.
Bekijk voor actuele openingstijden en service-uren de speciale Place to bieb Haaren pagina.

Programmering

De Bibliotheek is al geruime tijd in Den Domp actief met een gratis Klik & Tik training die druk bezocht is. Deze activiteit wordt uitgebreid met een gratis Informatiepunt Digitale Overheid inloopspreekuur. Bij het spreekuur kun je terecht voor allerlei vragen die te maken hebben met websites van de overheid. Bijvoorbeeld voor (aan)vragen over belastingen, toeslagen, pensioen, rijbewijs, DigiD etc. Per donderdag 17 november is er elke donderdag van 10.30-11.30 uur een medewerker aanwezig om je daarbij te helpen.

Ook wordt je bij de Place to Bieb op de hoogte gehouden van activiteiten die de Bibliotheek organiseert door middel van flyers, die daar worden gepresenteerd.

Boekenpunt

Het huidige Boekenpunt waar veel mensen gebruik van maken, blijft gewoon bestaan naast de nieuwe Place to Bieb. De vrijwilligers die hieraan verbonden zijn (waarvan een aantal op de foto), gaan ook de Place to Bieb runnen. Je kunt dus bij de vertrouwde gezichten terecht om boeken te ruilen of te lenen.

Behoeftes

De Place to Bieb is er voor iedereen uit Haaren. De Bibliotheek vindt het belangrijk dat iedereen mee kan doen en zoekt continu naar mogelijkheden om daar het aanbod op aan te passen en zoveel mogelijk mensen te informeren. Als je hier ideeën over hebt dan kun je dat melden bij de vrijwilligers of bij de Informatiepunt Digitiale Overheid medewerker.

Je bent van harte welkom bij deze Place to Bieb!