De Bibliotheek Oisterwijk

De Bibliotheek & Tiliander

De Bibliotheek Oisterwijk bevindt zich op de begane grond van cultuurcentrum Tiliander. Je vindt er niet alleen de collectie van de Bibliotheek, maar ook het assortiment van de VVV en horeca.

In de Bibliotheek kun je op elk moment plaatsnemen met een kop koffie en een mooi boek. Ook zijn er werkplekken en gratis wifi.

Toegankelijkheid

De Bibliotheek is toegankelijk voor mensen in een rolstoel of scootmobiel via de hellingbaan bij ingang aan het Lindeplein. Je kunt via de automatische deuren in de hal komen en van daaruit met een automatische deurknop de Bibliotheek betreden. Er is een invalidentoilet en de Bibliotheek is gelijkvloers.

Tijdens service-uren is er medewerker om te helpen met boeken pakken. Je kunt boeken ook van tevoren reserveren. Dan zetten we ze voor je klaar in de reserveringskast, op reikhoogte.

Activiteiten in de (buurt van) de Bibliotheek Oisterwijk

Volg ons ook via onze socials of nieuwsbrief!

Afwijkende openingstijden in 2024

• Vrijdag 29 maart, Goede Vrijdag: tot 19.00 uur geopend
  • Maandag 1 april, 2de Paasdag: gesloten
  • Zaterdag 27 april, Koningsdag: gesloten
  • Donderdag 9 mei, Hemelvaart: gesloten
  • Maandag 20 mei, 2de pinksterdag: gesloten
  • Donderdag 5 december, Pakjesavond: tot 17.00 uur geopend
  • Dinsdag 24 december, Kerstavond: tot 17.00 uur geopend
  • Woensdag 25 en donderdag 26 december, 1ste en 2de Kerstdag: gesloten
  • Dinsdag 31 december, Oudjaarsdag: tot 17.00 geopend
  • Woensdag 1 januari, Nieuwjaarsdag: gesloten

Service-uren en zelfservice-uren

De Bibliotheek werkt met ‘service-uren’ en ‘zelfservice-uren’.
Tijdens service-uren zijn er medewerkers aanwezig, bij wie je terechtkunt voor informatie en advies. Tijdens de zelfservice-uren is er geen medewerker aanwezig en kun je zelf materialen zoeken, lenen en terugbrengen.

Wil je boeken inleveren buiten openingstijden? Dat kan via onze ‘boekenbrievenbus’. Bezoek je ons het liefst als het niet te druk is? Kijk dan hier op welke tijden het normaal gesproken wat rustiger is.

Open Service-uren
Maandag van 09.00 tot 21.00 uur van 14.00 tot 17.00 uur
Dinsdag van 09.00 tot 21.00 uur van 09.00 tot 17.00 uur
Woensdag van 09.00 tot 21.00 uur van 14.00 tot 17.00 uur
Donderdag van 09.00 tot 21.00 uur van 14.00 tot 17.00 uur
Vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur van 14.00 tot 17.00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur van 10.00 tot 15.00 uur
Zondag gesloten geen

Online zaken regelen: wij helpen je verder

Heb je moeite met het aanvragen van een DigiD? Digitaal zorgtoeslag aanvragen? Een verkeersboete online betalen? Of MijnETZ installeren? Kom dan op bezoek bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Tijdens service-uren helpt een bibliotheekmedewerker je gratis verder. Onze service-uren vind je hierboven.

Klik voor meer info