Werkplekken in de Bibliotheek Oisterwijk

In sociaal-cultureel centrum Tiliander vind je niet alleen de collectie en werkplekken van de Bibliotheek Oisterwijk, maar ook een theater, VVV en horeca. Op deze inspirerende locatie zijn 50 werkplekken beschikbaar: van ruime tafels waar je met meerdere personen aan kunt werken, tot afgezonderde stiltewerkplekken. Of je nu even een uurtje wil flexwerken of juist een hele avond wil doorwerken, dankzij de ruime openingstijden kun je in de Bibliotheek Oisterwijk bijna altijd terecht.

Faciliteiten in de Bibliotheek Oisterwijk

• Ruime openingstijden: op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur
  • Gratis wifi
  • Mogelijkheid tot printen, scannen en kopiëren
  • Horecagelegenheid aanwezig voor lunch, diner of een kop koffie
  • Winkels en en restaurants direct buiten de deur
  • Bushalte en treinstation op 3 minuten lopen
  • Parkeergarage onder de Bibliotheek (in parkeergarage Lindeplein)

Flexwerken
In de Bibliotheek Oisterwijk zijn drie ruimtes waarin je kunt studeren of werken. Hou je van levendigheid om je heen? Ga in één van de twee ruimtes op de benedenverdieping zitten. Hier heb je ook alle informatie uit onze collectie bij de hand, en kun je eventueel een kopje koffie kopen. Houd er wel rekening mee dat er niet overal stopcontacten aanwezig zijn.

Een naderende deadline of gewoon de behoefte om even hard door te werken? Maak dan tijdens service-uren gebruik van onze stiltewerkplekken op de bovenverdieping. Hier bevinden zich achttien werkplekken, waarvan zes met vaste pc’s. Ook is er een printer aanwezig.

Gebruik van de vaste pc’s
Er zijn beneden twee vaste pc’s met een internetverbinding en boven bij de stiltewerkplekken ook nog zes. Iets opzoeken in de online catalogus of surfen naar één van onze geselecteerde websites is altijd gratis, ook voor niet-leden. Wil je gebruikmaken van andere applicaties of websites? Voor leden is dit elke dag één uur gratis door in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord.
Ben je geen lid? Dan zijn er twee opties:

1.    Je betaalt per half uur via een tegoedkaart (te koop bij het Paystation)
2.    Je schaft een computerpas aan en betaalt per jaar € 5,00 euro. Met deze pas kun je, net als onze leden, elke dag één uur gratis gebruik maken van onze computers.

Het eerste uur is gratis, daarna betaal je €1,50 euro per half uur.

Even iets printen of kopiëren?
Een document inscannen, je paspoort kopiëren of een verslag printen, ook dat kan in de Bibliotheek. Zwart-wit print kosten € 0,10 eurocent en prints in kleuren print kosten € 0,50 eurocent per stuk. Kom je er niet uit? Vraag dan tijdens service-uren gerust één van onze medewerkers om je verder te helpen.

Is het tijd voor pauze?
De Bibliotheek Oisterwijk zit samen met Cultureel Centrum Tiliander, de VVV en horeca onder één dak. Doe hier je voordeel mee en combineer je werksessie bijvoorbeeld met het bijwonen van een boekverfilming of theatervoorstelling.

Schrijf jij weleens (korte) verhalen, gedichten of blogs? Of wil jij je meer gaan verdiepen in het schrijven? Kom dan ook eens langs bij het Schrijverscafé, elke laatste donderdag van de maand. Hier kun je voordragen uit eigen werk, en feedback geven of ontvangen van andere schrijvers. Kijk voor actuele data in onze online agenda.