Werkplekken in de Bibliotheek Berkel-Enschot

De Bibliotheek Berkel-Enschot zit samen met Cultureel Centrum De Schalm, de Stadswinkel en restaurant Hemels in het prachtige voormalig klooster Koningsoord. In de Bibliotheek zijn zo'n 15 werkplekken beschikbaar. Van een rustige werkplek tussen de boekenkasten, tot flexwerken op de vide. Het rijke historische karakter van het gebouw in combinatie met de eigentijdse strakke inrichting, maakt dit gemoderniseerde klooster een unieke plek om te werken.

Faciliteiten in de Bibliotheek Berkel-Enschot

• Ruime openingstijden
  • Gratis wifi en voldoende stroompunten
  • Gratis gebruik kluisjes
  • Mogelijkheid tot printen, scannen en kopiëren
  • Horeca aanwezig:
  1. Hemels eten & drinken, voor lunch, diner of een kop koffie
  2. Cultureel Centrum de Schalm voor een kop koffie
  • Winkels en supermarkt op 1 minuut loopafstand
  • Gratis parkeren bij het klooster en de winkels

Flexwerken
In de Bibliotheek Berkel-Enschot zijn twee ruimtes waar je kunt werken. Bij de werkplekken in de gangen van de kapel heb je alle informatie uit onze collectie bij de hand, en kun je eventueel een kopje koffie halen bij Hemels eten & drinken of De Schalm. Of ga werken op de moderne vide met ruime tafels en laat je verrassen door de prachtige lichtinval van de unieke glas-in-loodramen.

Gebruik van de vaste pc’s
Er zijn twee vaste pc’s met een internetverbinding. Iets opzoeken in de online catalogus of surfen naar één van onze geselecteerde websites is altijd gratis, ook voor niet-leden. Wil je gebruik maken van andere applicaties of websites? Voor leden is dit elke dag één uur gratis door in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord. Het eerste uur is dus gratis. Daarna betaal je €1,50 per half uur.

Ben je geen lid? Dan zijn er twee opties:

1. Je betaalt per half uur € 1,50 via een tegoedkaart (te koop bij het Paystation)
  2. Je schaft een computerpas aan en betaalt per jaar € 5,00. Met deze pas kun je, net als onze leden, elke dag één uur gratis gebruik maken van onze computers.

Even iets printen of kopiëren?
Een document inscannen, je paspoort kopiëren of een verslag printen, ook dat kan in de Bibliotheek. Een zwart-wit print kost € 0,10 en een kleurenprint kost € 0,50 per pagina. Kom je er niet uit? Vraag dan tijdens service-uren gerust één van onze medewerkers om je verder te helpen.

Is het tijd voor pauze?
Neem even een pauze aan de ruime leestafel: lees de krant of blader door je favoriete tijdschrift. Of ga even wat drinken of eten bij Hemels eten & drinken. Liever even naar buiten? Ga dan op het terras zitten of haal een frisse neus en wandel rond het klooster. Kijk voor activiteiten in de bibliotheek ook even in onze online agenda