Resultaat 121 - 130 (van 152)

• Verhalentafel krijgt vaste plek in het TijdLab Bekijk details

30 november 2020

‘'De Verhalentafel' met dertien persoonlijke verhalen van oud-medewerkers van de Voormalig Hoofdwerkplaats van de NS blijft in het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg),’ zo schrijven de makers Bob Driessen en Sophie Tooten op Facebook. ‘We zijn apetrots en superblij!’ Eerder dit jaar lanceerden Driessen en Tooten een zogenoemde verhalentafel, een meubel met daarop een beeldscherm en een set van dertien foto’s die geprogrammeerd zijn door een chip aan de achterkant. Zodra de foto op...

• Free Listening – Ieder verhaal verdient een luisterend oor Bekijk details

24 november 2020

Door corona ervaren we een andere band met onze familie en vrienden. Het is niet meer vanzelfsprekend om elkaar te zien en anderen te spreken. Het contact met de één is hechter geworden, terwijl het contact met de ander juist verwatert. Sommige mensen hebben zelfs helemaal geen contacten meer.

• De deuren van onze Bibliotheken gaan weer open Bekijk details

18 november 2020

Vanaf donderdag 19 november zijn de deuren van onze Bibliotheken gelukkig weer open, de tijdelijke verzwaring van de landelijke coronamaatregelen is opgeheven. We gaan weer terug naar de situatie zoals die voor 5 november van kracht was. Dit betekent dat je in al onze vijftien vestigingen weer gewoon kunt binnenlopen om boeken te lenen of in te leveren. Als extra service blijft ook de Afhaalbieb nog even open. Ook vinden er weer spreekuren en kleinschalige bijeenkomsten plaats.

• Blijven lenen via de online en Afhaalbieb Bekijk details

9 november 2020

Onze 15 bibliotheekvestigingen zijn helaas tot en met woensdag 18 november gesloten. Toch boeken lenen? Het kan via de online en Afhaalbieb. De online Bibliotheek biedt toegang tot duizenden e-books en luisterboeken en onze website staat boordevol tips en interessante links. Heb je liever een écht boek in handen? Vanaf maandag 9 november kun je je weer aanmelden voor de Afhaalbieb en een boekenpakket ophalen bij een van onze vestigingen. Ook blijven we in de tussentijd online activiteiten organiseren.

• Bibliotheken gesloten tot en met 18 november Bekijk details

4 november 2020

Het gaf een dubbel gevoel gisteren. 's Middags werd de Bibliotheek LocHal verkozen tot Beste Bibliotheek van Nederland. ‘s Avonds bleek dat we komende twee weken onze deuren moeten sluiten, vanwege de extra coronamaatregelen. Al onze vestigingen zijn dus helaas dicht van 5 t/m 18 november.

• Bibliotheek LocHal Beste Bibliotheek van Nederland Bekijk details

4 november 2020

De Bibliotheek LocHal is uitgeroepen tot Beste Bibliotheek van Nederland 2020. De uitslag van de verkiezing is voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de andere helft door een vakjury. “Ik ben ongelooflijk trots op het team,” zegt directeur Peter Kok. Hij nam de prijs in ontvangst uit handen van historicus Bart Gielen en Nina Nannini, directeur van NBD Biblion. Bijna de helft van de publieksstemmen ging naar de Bibliotheek LocHal.

• Verhuist de bibliotheek naar het centrum van Waalwijk? Bekijk details

15 oktober 2020

Sanders Retail Groep, de Bibliotheek Midden-Brabant en de gemeente Waalwijk onderzoeken de haalbaarheid om de bibliotheek Waalwijk te verplaatsen naar de oude jongensschool in het centrum. Hiervoor hebben zij vandaag een intentieverklaring ondertekend. Alle partijen zien kansen om hiermee een extra boost aan de binnenstad van Waalwijk te geven.

• Wijziging openingstijden, activiteiten gaan door Bekijk details

14 oktober 2020

Het kabinet heeft de landelijke coronamaatregelen verder aangescherpt met ingang van 14 oktober 2020. In al onze 15 Bibliotheken kun je gewoon blijven binnenlopen om boeken te lenen of in te leveren. Om bezoekers en medewerkers ook in coronatijd een veilige omgeving te bieden, is het in een aantal Bibliotheken wel nodig om de openingstijden aan te passen. Daarnaast vragen we aan iedereen boven de 13 jaar om een mondkapje te dragen.

• Lenen en meedoen aan activiteiten kan, werken in de bieb even niet  Bekijk details

29 september 2020

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft het kabinet gisterenavond nieuwe landelijke maatregelen aangekondigd. Bibliotheken mogen openblijven voor iedereen die wil komen lenen. Je kunt in al onze 15 bibliotheekvestigingen dus gewoon binnenlopen om boeken te lenen, verlengen of in te inleveren. Ook activiteiten en cursussen tot 30 deelnemers kunnen doorgaan. Van de werk- en studieplekken in onze Bibliotheken kun je de komende 3 weken helaas geen gebruik maken.

• Stem op de Bibliotheek LocHal als Beste Bibliotheek van Nederland Bekijk details

16 september 2020

De Bibliotheek LocHal is één van de vijf genomineerden voor Beste Bibliotheek van Nederland. Natuurlijk willen we die prijs heel graag in de wacht slepen en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken. Stem vanaf 1 oktober t/m 1 november op ons via onderstaande knop en wie weet worden we dan op 3 november tot winnaar gekroond!

Paginanavigatie