Wifi in de bieb: zo internet je vanaf 1 september gratis én veilig

Gepubliceerd op: 28 augustus 2023 10:55

De Bibliotheek is een plek waar iedereen welkom is om te komen lezen, leren, werken en studeren. En waar we iedere inwoner toegang bieden tot internet. Om iedereen een veilige wifi-verbinding te kunnen bieden, gaan we vanaf 1 september werken met Publicroam.

Wat is Publicroam?

Publicroam zorgt ervoor dat je verbinding met het internet in de Bibliotheek veilig is. Het gebruik ervan is gratis. Publicroam respecteert je digitale rechten, volgt je niet en verkoopt geen data.

Wat verandert er voor mij?

Om vanaf 1 september gebruik te kunnen maken van onze wifi, moet je je eerst één keer aanmelden bij Publicroam. Aanmelden is gratis en doe je op je mobiele telefoon via de Publicroam-app.

Meld je nu aan via de App Store (Apple)
Meld je nu aan via Google Play (Android)

Liever niet inloggen via een app? Vraag dan inloggegevens via sms aan.

Nadat je je één keer hebt aangemeld bij Publicroam, is je telefoon meteen verbonden.
In de Publicroam-app staan ook de inloggegevens om je laptop of tablet te verbinden met het internet.
Inloggen hoeft maar één keer: wanneer je opnieuw de Bibliotheek bezoekt, maakt je mobiel, laptop of tablet automatisch verbinding met Publicroam.

Tip: stel het aanmelden niet uit

Vanaf 1 september doet ons oude wifi-netwerk het niet meer. Meld je dus nu aan, dan voorkom je dat je straks in de Bibliotheek met lege handen staat.

We wensen je veel veilig internetplezier!

Bij welke Bibliotheken gaan we Publicroam gebruiken?

• Bibliotheek LocHal
  • Bibliotheek 't Sant