De Bibliotheek LocHal

Adres:
Burgemeester Brokxlaan 1000
5041SG Tilburg

Het telefoonnummer is 013 4648 500. We zijn bereikbaar tijdens de uren dat er medewerkers aanwezig zijn – zie bovenstaande tabel.

Stuur een mail

Werken of studeren in de Bibliotheek

In de Bibliotheek LocHal vind je meer dan 200 verschillende werk- en studieplekken. Hoe hoger in het gebouw, hoe stiller de werkomgeving.

Wil je zeker zijn van een rustige werkplek? Of werken in één van de afgesloten studiecabines in de LocHal? Meld je dan (gratis) aan voor Bieb Werkt, zodat je online een werkplek kunt reserveren.

Stroom en wifi zijn gratis. De OV-fietsenstalling de eerste 24 uur ook. De Bibliotheek is doordeweeks tot 22.00 uur open. Betaalde parkeerplaatsen en supermarkten bevinden zich op loopafstand.

Reserveer een gratis werkplek met Bieb Werkt

Toegankelijkheid

De LocHal heeft twee ingangen. Beide zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers en mensen in een scootmobiel. Daarnaast zijn er twee liften en invalidetoiletten aanwezig.

Let op: de lift aan de oostzijde van het gebouw stopt niet op de tweede verdieping, je kunt dus het beste de lift aan de westzijde gebruiken. (Dit is de lift direct tegenover de hoofdingang, naast het Stadscafé).

We hebben ons best gedaan om het gebouw zo rolstoelvriendelijk mogelijk te maken, maar een bestaand gebouw kent zijn beperkingen. Onze bibliotheekmedewerkers helpen je graag als je ergens hulp bij nodig hebt. Ook hulphonden zijn uiteraard welkom in de LocHal.

Met je invalidepas mag je gratis parkeren op de invalideparkeerplaats op de Burgemeester Brokxlaan, ter hoogte van De Smederij.

Bekijk de kaart met invalideparkeerplaatsen

Activiteiten in de Bibliotheek LocHal

Hulp bij online zaken

Heb je moeite met de aanvraag van een DigiD? Lukt het niet om een  verkeersboete online te betalen? Of wil je via internet iets regelen met de overheid? Kom dan op bezoek bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek LocHal.

In de tabel met openingstijden hierboven zie je wanneer er iemand is om je te helpen.

Het Stadscafé en de labs in de LocHal

Stadscafé

Afspreken, werken of studeren: het Stadscafé staat tot je dienst. Iedereen is welkom in onze horecagelegenheid. Je eet en drinkt van een duurzame kaart, voor een betaalbare prijs.

Drink een drankje in het Stadscafé

DigiLab

Kus de uitvinder in jezelf wakker. In het DigiLab mag je zelf aan de slag met 3D-printen, robots en games programmeren. We zijn er voor iedereen: jong en oud, voorlopers én technisch onvaardigen.

Experimenteer en leer in het Digilab

FutureLab

Hoe ziet Tilburg er in 2030 uit? Hoe duurzaam zijn we dan bezig en wat doet het klimaat? Dat onderzoeken we in het FutureLab met de inwoners van de stad. En we solderen er weerstationnetjes.

Onderzoek en ontmoet in het FutureLab

GameLab

Spelcomputers uitproberen, nieuwe en retro. Een cursus gamedesign volgen. Een diepe duik nemen in Dungeons & Dragons. Leef je uit in het GameLab en leer nieuwe skills.

Leef je in en uit, in het GameLab

TijdLab

In het TijdLab reis je door het verleden, heden en de toekomst van Tilburg. Je ziet hoe de stad voortdurend in ontwikkeling is, vanuit telkens weer andere invalshoeken en wisselende exposities.

Dwaal door de tijd in het TijdLab

WoordLab

Om je heen en zelfs boven je: in het WoordLab word je omhuld door boeken. Je vindt er een uitgebreide letterkunde­collectie. Het is een unieke ontmoetings­plaats voor liefhebbers van taal.

Straal met taal, in het WoordLab