De Bibliotheek Loon op Zand

5175 CX Loon op Zand

Telefoonnummer:

Stuur ons een mail

Het openingslint is doorgeknipt!

Al 1,5 week is de Bibliotheek Loon op Zand te vinden in woon-zorgcentrum De Venloene. Gisteren was de officiële opening. Na het doorknippen van het lint door wethouder Suzan Mandemakers was het tijd voor een feestje: ballonnen, muziek en iets lekkers!

Lees meer over de verhuizing

Werkplekken

De Bibliotheek Loon op Zand beschikt over 3 werkplekken met computers. Ook aan de leestafels mag gestudeerd worden of met een eigen laptop gewerkt. Een greep uit de voordelen:

1. gratis wifi
2. leestafels
3. gratis parkeren
4. kopieeraparaat A4, te gebruiken tijdens service-uren
5. supermarkt op steenworp afstand

Toegankelijkheid

De Bibliotheek is toegankelijk voor mensen in een rolstoel of scootmobiel via de hoofdingang. Er is een invalidentoilet en de Bibliotheek is gelijkvloers.

Tijdens service-uren is er medewerker om te helpen met boeken pakken. Je kunt boeken ook van tevoren reserveren. Dan zetten we ze voor je klaar in de reserveringskast, op reikhoogte.

Activiteiten in de (buurt van) de Bibliotheek Loon op Zand

Volg ons ook via onze socials of nieuwsbrief!

Afwijkende openingstijden in 2024

• Donderdag 9 mei, Hemelvaart: gesloten
  • Maandag 20 mei, 2de pinksterdag: gesloten
  • Woensdag 25 en donderdag 26 december, 1ste en 2de Kerstdag: gesloten
  • Woensdag 1 januari, Nieuwjaarsdag: gesloten

Service-uren en zelfservice-uren

De Bibliotheek werkt met ‘service-uren’ en ‘zelfservice-uren’.
Tijdens service-uren zijn er medewerkers aanwezig, bij wie je terechtkunt voor informatie en advies. Tijdens de zelfservice-uren is er geen medewerker aanwezig en kun je zelf materialen zoeken, lenen en terugbrengen.

Boeken kunnen alleen tijdens openingstijden in de Bibliotheek worden ingeleverd. Er is op deze locatie geen boekenbrievenbus.
Bezoek je ons het liefst als het niet te druk is? Kijk dan hier op welke tijden het normaal gesproken wat rustiger is.

Openingstijden Service-uren
Maandag van 09.00 tot 17.00 uur van 12.30 tot 17.00 uur
Dinsdag van 09.00 tot 17.00 uur van 10.00 tot 12.00 uur
Woensdag van 09.00 tot 17.00 uur van 12.30 tot 17.00 uur
Donderdag van 09.00 tot 17.00 uur van 10.00 tot 12.00 uur
Vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur van 12.30 tot 17.00 uur
Zaterdag gesloten geen
Zondag gesloten geen

Online zaken regelen: wij helpen je verder

Heb je moeite met het aanvragen van een DigiD? Digitaal zorgtoeslag aanvragen? Een verkeersboete online betalen? Of MijnETZ installeren? Kom dan op bezoek bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Tijdens service-uren helpt een bibliotheekmedewerker je gratis verder. Onze service-uren vind je hierboven.

Klik voor meer info