Gastcollectioneurs: Elle & Erik

Video: Kinderboeken die ook leuk zijn voor volwassenen

Is er een groot verschil tussen schrijven voor kinderen en voor volwassenen? Auteursechtpaar Erik van Os en Elle van Lieshout vindt eigenlijk van niet.

Speciaal voor de Bibliotheek stelden ze daarom een gastcollectie samen van kinderboeken die iedere volwassenen gelezen moet hebben.

In de video lichten Erik en Elle hun keuze toe. Onderaan deze pagina vind je de lijst met alle titels uit de gastcollectie (met verwijzing naar de catalogus, zodat je er moeiteloos een paar kunt lenen).

Over auteursechtpaar Erik & Elle

Meestal schrijven ze samen, soms alleen. Auteursechtpaar Erik van Os en Elle van Lieshout schrijven al ruim 25 jaar (kinder)boeken, liedjes, versjes, gedichten en leesmethodes. Samen publiceerden ze bijna 200 kinderboeken en talloze liedjes en versjes, veelal voor kinderen en beginnende lezers.

Hun prentenboeken worden in binnen- en buitenland uitgegeven. De laatste jaren leggen zij zich meer en meer toe op werk voor volwassenen. In 2017 werd hun dichtbundel ‘Niets liever dan jij’ bekroond met een Vlag & Wimpel.

Bekijk de complete boekenlijst

Boekpresentatie in de Bibliotheek

Elle van Lieshout en Erik van Os presenteren op zondag 15 september in de Bibliotheek LocHal de nieuwe roman Het verhaal van de Voorzitter van de Diepvriesvereniging én de dichtbundel Had ik maar leuke kinderen.

Het belooft een verrassende presentatie van hun nieuwste boeken te worden: een uur met aangrijpende en grappige verhaalfragmenten, ingetogen, schrijnende én humoristische liedjes en sprankelende gastmuzikanten.

Lees meer en meld je aan