Bibliotheek ook vanaf 25 september vrij toegankelijk voor iedereen

Gepubliceerd op: 23 september 2021 11:45

Vanaf zaterdag 25 september gelden er nieuwe coronaregels in Nederland. Daardoor hoef je dan geen 1,5 meter afstand meer te houden in de Bibliotheek. Ook kunnen alle werk- en studieplekken weer gebruikt worden. De Bibliotheek zelf is vrij toegankelijk voor iedereen.

Basisregels voor bibliotheekbezoek

Samen zorgen we ervoor dat de Bibliotheek een veilige en prettige plek is voor iedereen. Daarom vragen we je aandacht voor deze huisregels:

• Kom niet naar de Bibliotheek als je verkouden bent of griepklachten hebt.
  • Respecteer mensen die nog wel afstand willen houden en/of een mondkapje dragen.

Bezoek je ons het liefst als het niet te druk is? Kijk dan hier op welke dagen/tijden het normaal gesproken in onze bibliotheekvestigingen wat rustiger is.

Coronacheck alleen voor horeca

Je hoeft bij de ingang van de Bibliotheek geen coronatoegangsbewijs te laten zien. Ook wanneer je wil deelnemen aan een activiteit, cursus of spreekuur van de Bibliotheek hoeft dat niet.

Wil je plaatsnemen bij de horeca in de Bibliotheken, dan heb je in een aantal gevallen wel een QR-code of papieren coronabewijs nodig. Kijk voor meer info hierover op de infopagina van jouw Bibliotheek.

Alle werkplekken weer beschikbaar

Je kunt vanaf 25 september weer gebruikmaken van alle werk- en studieplekken in onze bibliotheekvestigingen. Van tevoren reserveren is niet meer nodig.

Wil je in de Bibliotheek LocHal gebruikmaken van een studiecabine of van een werkplek met computer? Deze werkplekken moet je wel van tevoren reserveren. Dat kan via deze link.

Blijf op de hoogte!

Heb je nog vragen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op deze website. Ook via onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus