Frenkie de Jong verrast jonge deelnemers schrijfwedstrijd

Gepubliceerd op: 24 november 2021 08:10

‘Worden wat je wil’ was dit keer het thema van de jaarlijkse schrijfwedstrijd voor groep 7-8 van de Oisterwijkse basisscholen. Uit de 19 unieke inzendingen koos de jury Pippa Kooijmans van OBS De Kikkenduut tot de absolute winnaar. Met haar verhaal ‘Hondenmanicure’ won ze de wisseltrofee en een uitstapje met haar hele klas. Maar ook voor de nummer 2 was er dit jaar een speciale verrassing, van niemand minder dan Nederlands topvoetballer Frenkie de Jong.

Lees hier het winnende verhaal + alle andere inzendingen (pdf)

Deze tweede prijs werd gewonnen door Bram en Bente van SBO Mozaik, met ‘De verkeerde kapper’ - een verhaal over een kapper die de haren van zijn klanten in regenboogkleuren verft. Eén van deze klanten in het verhaal is niemand minder dan voetballer Frenkie de Jong. Omdat Maureen Heeren, onze programmamaker bij de Bibliotheek Oisterwijk, de familie van Frenkie de Jong goed kent, liet ze hem het verhaal lezen. En Frenkie stuurde als reactie een persoonlijke videoboodschap, die je ziet in deze video:

“Wat hebben jullie een grappig verhaal geschreven! En wat leuk dat ik, samen met Memphis, hierin voor kom”, begint voetballer Frenkie de Jong zijn speciale videoboodschap voor Bram en Bente van SBO Mozaïk. “Gefeliciteerd met jullie tweede plaats in de schrijfwedstrijd! Ga vooral door met waar jullie mee bezig zijn, blijf verhaaltjes schrijven en lezen. Ik lees zelf ook vaak boeken als ik op reis ga met ’t voetbalteam of op vakantie. En jullie weten als je een boek nodig hebt kun je zo binnenlopen bij de Bibliotheek.”

Jaarlijkse samenwerking

De jaarlijkse schrijfwedstrijd voor alle groepen 7 en 8 in de gemeente Oisterwijk, organiseert de Bibliotheek Oisterwijk in samenwerking met Oisterwijk Schrijft Cultuur en Natuurlijk Gezond Oisterwijk. Nieuwsgierig naar de thema's en winnaars van afgelopen jaren?

Bekijk hier de korte terugblikvideo's