Het kan weer: naar de bieb voor een kop koffie, cursus of activiteit

Gepubliceerd op: 26 januari 2022 13:30

Er is weer meer mogelijk, ook in de Bibliotheek! Nu de regering een versoepeling van de coronamaatregelen heeft aangekondigd, verruimen we als Bibliotheek onze openingstijden. Ook gaat de horeca in onze bibliotheekvestigingen weer open en gaan we onze activiteiten en cursussen weer opstarten. Na een periode waarin bezoekers de Bibliotheek even kort in en uit liepen, hopen we snel ook weer een plek te zijn voor ontmoeting, workshops en debat – een plek waar iedereen kan meedenken, meepraten en meedoen.

Wat verandert er voor mij als bibliotheekbezoeker?

• De openingstijden worden verruimd.
  • De horeca in Bibliotheken gaat weer open.
  • Activiteiten en cursussen worden weer opgestart.
  • Een mondkapje blijft verplicht voor bezoekers van 13 jaar en ouder. Wat verandert, is dat het mondkapje vanaf 26 januari af mag wanneer je zit.

Het verruimen van de openingstijden en opstarten van activiteiten doen we stap voor stap.
Kijk daarom voor je bezoek even op de pagina van jouw bibliotheekvestiging: hier vind je de actuele openingstijden en updaten we zo snel mogelijk de activiteitenagenda.

Actuele openingstijden & agenda van mijn Bibliotheek

Wat blijft voorlopig onveranderd?

De basisregels voor bibliotheekbezoek:

• Houd 1,5 meter afstand: bescherm jezelf en anderen.
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht voor bezoekers van 13 jaar of ouder.
  • Kom niet naar de Bibliotheek als je verkouden bent of griepklachten hebt.

De Bibliotheek is vrij toegankelijk voor iedereen. Je hebt geen coronatoegangsbewijs (CTB) nodig om:

• De bibliotheek binnen te lopen
  • Gebruik te maken van de leestafel of werkplekken
  • Een vraag te stellen bij ons Informatiepunt Digitale Overheid
  • deel te nemen aan een bibliotheekactiviteit, spreekuur of cursus

Je hebt wel een coronatoegangsbewijs nodig als je:

• Plaatsneemt bij de horeca in de Bibliotheek
  • Deelneemt aan een activiteit die door anderen dan de Bibliotheek wordt georganiseerd

Je kunt gebruikmaken van de werk- en studieplekken.

• Van tevoren reserveren is niet nodig, behalve wanneer je in de Bibliotheek LocHal een studiecabine of werkplek met computer wil gebruiken; deze moet je wel van tevoren reserveren.

Blijf op de hoogte!

Heb je nog vragen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op deze website. Ook via onze nieuwsbrief (aanmelden) en social media houden we je op de hoogte.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over het coronavirus verwijzen we je graag naar de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/coronavirus .