Bibliotheek trekt als ‘Warme Kamer’ nieuwe bezoekers

Gepubliceerd op: 9 februari 2023 11:30

Brr, het is koud buiten. Toch staat de verwarming bij steeds meer mensen laag door de stijgende energiekosten. De Bibliotheek wil dat niemand in de kou zit en daarom sloot de Bibliotheek Midden-Brabant zich aan bij ‘Warme Kamers’, een landelijk initiatief. “We merken in meerdere bibliotheken dat er nieuwe gezichten te zien zijn”.

Iedereen is welkom in de Bibliotheek. Ook als ze geen lid zijn, kunnen mensen binnenlopen om te studeren, werken, lezen of een kopje koffie te drinken. Bibliotheekmedewerker Corien Hop: “We merken in meerdere bibliotheekvestigingen dat er nieuwe gezichten te zien zijn, sinds de start van Warme Kamers. En dat deze bezoekers ook langere tijd binnen zijn. Ze zijn dan niet per se tussen de boeken aan het kijken, maar zitten bijvoorbeeld aan een tafeltje te praten, koffie te drinken of zijn met hun telefoon bezig.”

Warme Kamers in iedere buurt

De Bibliotheek Midden-Brabant is aangesloten bij de actie Warme Kamers van het Leger des Heils. Deze actie liep vanwege succes en met het oog op de traditionele koude wintermaand van december 2022 tot 1 maart 2023. Deelnemende organisaties leggen een deken van warme plekken over het land, zodat iedereen in de buurt een warme plek heeft waar hij of zij naartoe kan.

Meer informatie over Warme Kamers