Een nieuwe plek voor de Bibliotheek Loon op Zand

Gepubliceerd op: 13 oktober 2023 07:53

De Bibliotheek Loon op Zand is vanaf maandag 2 oktober 2023 te vinden in Woonzorgcentrum De Venloene. Met de verkoop en nieuwe plannen van de huidige bibliotheeklocatie aan de Kloosterstraat 2 is gezocht naar een nieuwe bestemming. Wethouder Suzan Mandemakers: “Voor de tijdelijkheid hebben we een fantastische plek gevonden voor de Bibliotheek Loon op Zand in De Venloene. Waar jong en oud elkaar kan ontmoeten. Een thuis voor iedereen. Dus kom naar de Venloene, kom naar deze nieuwe, mooie Bibliotheek en ga lezen!”

Ontmoetingsplek

De Venloene is een eigentijdse zorglocatie en een ontmoetingsplek, voor álle inwoners van Loon op Zand. “Door ‘samen te gaan wonen’ kunnen we in ieder geval onze openingstijden verruimen, waardoor onze leden én bezoekers vaker binnen kunnen lopen. Ook als er geen bibliotheekmedewerker aanwezig is," vertelt bibliotheekmanager Marjo Frenk. ”Ook is in Woonzorgcentrum De Venloene net iets meer ruimte voor ontmoeting en het organiseren van activiteiten.”

Ballonnen, muziek en iets lekkers

Bibliotheekmedewerker Pauline Vriens: “Er is genoeg te doen in de Bibliotheek Loon op Zand. Vanaf nu ben je elke werkdag welkom van 9.00 tot 17.00 uur. Je kunt boeken komen lenen, terugbrengen, aan de leestafel zitten, een vraag stellen bij het Dinsdagochtendplein. Kom gerust eens een keertje langs, vinden wij ook leuk!”

Proef de sfeer van de officiële opening

Tijdelijke locatie

Uiteraard hoopt de Bibliotheek Loon op Zand op termijn een mooie plek in de nieuwe Wetering te krijgen. Maar tot die tijd zijn we erg blij met onze nieuwe locatie in De Venloene. Marjo Frenk: “Een verhuizing brengt nieuwe kansen met zich mee en hopelijk ook nieuwe gezichten. Loop vooral eens binnen voor een goed boek, het lezen van een krantje of een vraag over de digitale overheid. Ook als je geen lid bent helpt een bibliotheekmedewerker graag.”

Video credits: Langstraat TV