Magische herinneringen aan Fantastic Reads

Gepubliceerd op: 13 november 2023 13:11

Op zaterdagochtend 11 november transformeerde de Bibliotheek LocHal tot een betoverende plek tijdens de allereerste Fantastic Reads (and Where to Find Them), de eerste fantasy fair van Tilburg. De opkomst was indrukwekkend, met mensen die in prachtige kostuums stonden te wachten tot ver buiten de deuren van de bibliotheek.

De dag bracht niet alleen boekenliefhebbers samen, maar ook een scala aan getalenteerde schrijvers die hun werk deelden met de bezoekers en in gesprek gingen over hun schrijfprocess. De markt bood een veelzijdigheid aan boeken, variërend van Fantasy tot Young Adult en van Sci-Fi tot horror.

Betoverende (boeken)markt

De speciale markt was een ware schatkamer voor liefhebbers van boeken en bookish goodies, met parfumoliën geïnspireerd op bekende boeken, kaarsen, boekenleggers en meer.

Anderwereld: “Wat was het fantastisch gisteren!! We zijn nog steeds overrompeld door al het enthousiasme. We hebben genoten van de grote opkomst Fantasy & SciFi liefhebbers. Er stond al een enorme rij vóór 10 uur en de 100 goodiebags waren binnen 5 minuten weg.”

Tekst gaat onder de foto door.

Muziek en verhalen

Het entertainment was divers en betoverend. Cathinca van Sprundel nam het publiek mee op een reis van balladen en mythische verhalen, begeleid door de betoverende klanken van haar harp. Abe de Verteller bracht verhalen tot leven met zijn meeslepende vertelstem. Compagnie Gallimaufry zorgde voor een muzikale reis van middeleeuwse melodieën uitgevoerd op authentieke instrumenten.

Schrijvers en workshops

Wat deze dag echt bijzonder maakte, was niet alleen de overvloed aan boeken en creatieve producten, maar ook de aanwezigheid van gepassioneerde schrijvers uit Nederland en België die hun liefde voor het vertellen van verhalen deelden met de aanwezige bezoekers. Ze namen de tijd om met lezers te praten, vragen te beantwoorden en hun inspiratie te delen via een divers aanbod aan workshops.

Het enthousiasme en de gedeelde liefde voor verhalen hebben van Fantastic Reads een magische ervaring gemaakt. We kijken alvast uit naar de volgende editie, waar we opnieuw samen zullen komen om te genieten van een dag vol verhalen, creativiteit en verbinding.

Fantastic Reads is een samenwerking tussen de Bibliotheek LocHal en Anderwereld.