De winnaars van de voorrondes van de Nationale Voorleeswedstrijd

Gepubliceerd op: 1 februari 2024 14:00

De afgelopen weken waren erg spannend voor sommige basisschoolleerlingen: de voorrondes van de Nationale Voorleeswedstrijd waren namelijk in volle gang! In de regio's Tilburg, Waalwijk, Goirle, Oisterwijk, Loon op zand en Hilvarenbeek werden de beste voorlezers van 2024 bepaald. Zij gaan door naar de regionale finale op 2 maart in Cultureel Centrum Jan van Besouw in Goirle.

En de winnaars zijn...

• Goirle: Julian van de Winckel - OBS Den Bongerd
  • Hilvarenbeek: Pepijn van Berkel - Basisschool De Vlinderakker
  • Loon op Zand: Meike de Bruin - OBS De Touwladder
  • Waalwijk: Zenab Abdla - OBS Van der Heijden
  • Oisterwijk: Carlijn van Gisbergen - OBS De Kikkenduut
  • Tilburg: Maas Bonants - RKBS Christoffel

De Nationale Voorleeswedstrijd

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 en 8. Kinderen nemen het tegen elkaar op in verschillende wedstrijdrondes. Kinderen leren hierbij veel van elkaar en het wedstrijdelement is heel aansprekend. De plezierige spanning én het enthousiasme van de supporters maken de wedstrijd onvergetelijk voor leerlingen. De Nationale Voorleeswedstrijd, een campagne van Stichting Lezen in samenwerking met de Bibliotheken, beoogt hiermee het (voor)leesplezier te stimuleren.

De Nationale Voorleeswedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Nederlandse Boekenbon BV.