Blijven lenen via de online en Afhaalbieb

Gepubliceerd op: 9 november 2020 16:00

Onze 15 bibliotheekvestigingen zijn helaas tot en met woensdag 18 november gesloten. Toch boeken lenen? Het kan via de online en Afhaalbieb. De online Bibliotheek biedt toegang tot duizenden e-books en luisterboeken en onze website staat boordevol tips en interessante links. Heb je liever een écht boek in handen? Vanaf maandag 9 november kun je je weer aanmelden voor de Afhaalbieb en een boekenpakket ophalen bij een van onze vestigingen. Ook blijven we in de tussentijd online activiteiten organiseren.

Blijven lezen

Nog steeds zitten we zoveel mogelijk thuis. Onze sociale contacten zijn beperkt en uitstapjes maken is er even niet bij. Tijd voor een goed boek! Om even te ontsnappen aan de dagelijkse realiteit of om je kind toch zijn leeskilometers te laten maken.

Put uit de collectie van de online Bibliotheek die bestaat uit meer dan 26.000 e-books en 4.000 luisterboeken voor pc, e-reader en tablet.

Bekijk de collectie van de online Bibliotheek

Liever een fysiek boek in handen? Maak dan gebruik van de Afhaalbieb en pik een verassingspakket op bij een van onze vestigingen. Meld je aan, dan stellen wij op basis van jouw voorkeuren een pakket voor je samen.

Reserveer een pakket bij de Afhaalbieb

Vestigingen gesloten

Vanwege de tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown zijn alle publiek toegankelijke gebouwen gesloten. Alle vijftien openbare Bibliotheken in de gemeenten Tilburg, Waalwijk, Loon op Zand, Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek zijn dus dicht tot en met woensdag 18 november.

Activiteiten afgelast

Alle activiteiten en spreekuren die gepland stonden in onze vestigingen gaan tot en met 18 november niet door. Maar ook hier zijn we online open. In onze online agenda vind je een overzicht van wat er wanneer te doen is. Of bekijk onze tips voor thuisblijvers. Hier vind je Kindercolleges en KennisMakerijRevue talks over allerlei onderwerpen, kook je mee met je favo kok of ga je op Spoorleesavontuur met je (klein)kind.

Boeken in huis

Heb je boeken of andere materialen van de Bibliotheek in huis? De uitleentermijn van reeds geleende materialen wordt verlengd, totdat de Bibliotheken weer open zijn. Wil je toch graag je boeken inleveren? Kijk dan op de vestigingspagina van jouw Bibliotheek waar en wanneer dat mogelijk is.

Nog vragen?

Kijk bij de veelgestelde vragen op onze website of neem contact op met onze klantenservice via 013 46 48 517 (van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 17.00 uur) of klantenservice@bibliotheekmb.nl.