Bibliotheek op school: leerkrachten zien hun leerlingen groeien

Gepubliceerd op: 20 december 2022 12:00

In 2021 openden wij de eerste 'Bibliotheek op school' in Midden-Brabant. Een mooi begin, waarna afgelopen jaar maar liefst 27 basisscholen in Tilburg, Oisterwijk, Loon op Zand en Waalwijk volgden.

Op een Bibliotheek op school zorgen we niet alleen voor een aantrekkelijke, actuele collectie boeken. Door een structurele samenwerking aan te gaan, helpen we scholen ook met het versterken van een stimulerend leesklimaat op school. Ons team van lees- en mediaconsulenten speelt hierbij een cruciale rol: zij begeleiden, adviseren en motiveren leerlingen én leerkrachten. En helpen om ouders actief te betrekken bij het belang van lezen.

Chantal Cunnen, manager Educatie: “Ik ben er trots op dat steeds meer scholen zich aansluiten. Met de Bibliotheek op school kunnen wij onze expertise op het gebied van leesbevordering en digitale geletterdheid in het onderwijs versterken. Dat draagt er enorm aan bij om kinderen kansrijk en gelukkig te laten participeren in de maatschappij. Daar doen we het samen voor en daar gaan we in 2023 mee door!”

Lees meer over de (eerste) Bibliotheek op school