De Bibliotheek Loon op Zand verhuist naar Woonzorgcentrum De Venloene

Gepubliceerd op: 22 juni 2023 15:53

De Bibliotheek Loon op Zand is vanaf maandag 2 oktober gehuisvest in Woonzorgcentrum De Venloene. Met de verkoop en nieuwe plannen van de huidige bibliotheeklocatie aan de Kloosterstraat 2 is gezocht naar een nieuwe, tijdelijke bestemming. En die is gevonden in Woonzorgcentrum De Venloene. Een eigentijdse zorglocatie en een ontmoetingsplek, voor álle inwoners van Loon op Zand. “Door ‘samen te gaan wonen’ kunnen we in ieder geval onze openingstijden verruimen, waardoor onze leden én bezoekers vaker binnen kunnen lopen. Ook als er geen bibliotheekmedewerker aanwezig is, vertelt bibliotheekmanager Marjo Frenk.”

Woonzorgcentrum De Venloene

Niet alleen onze openingstijden zullen verruimen. “Er is in Woonzorgcentrum De Venloene ook net iets meer ruimte voor ontmoeting en het organiseren van activiteiten”, zegt Marjo Frenk. Een nieuwe plek zorgt voor nieuwe kansen, maar natuurlijk ook verandering. Tot aan de verhuizing verandert er voor onze bezoekers echter niets. Leden kunnen voor het lenen van boeken en voor het Dinsdagochtendplein terecht op de huidige bibliotheeklocatie aan de Kloosterstraat in Loon op Zand. De Bibliotheek opent haar deuren maandag 2 oktober op de nieuwe locatie. Door de verhuizing is de Bibliotheek een paar dagen gesloten van woensdag 27 t/m vrijdag 29 september.

Tijdelijke locatie

Uiteraard hoopt de Bibliotheek Loon op Zand op termijn een mooie plek in de nieuwe Wetering te krijgen. Maar tot die tijd zijn we erg blij met onze nieuwe locatie in De Venloene. Marjo Frenk: “Een verhuizing brengt nieuwe kansen met zich mee en hopelijk ook nieuwe gezichten. Loop vooral eens binnen voor een goed boek, het lezen van een krantje of een vraag over de digitale overheid. Ook als je geen lid bent helpt een bibliotheekmedewerker graag.”

Vragen?

Een verhuizing brengt veranderingen en mogelijk vragen met zich mee. De meest gestelde vragen zijn voor je op een rijtje gezet. Mocht jouw vraag hier niet tussen staan, dan kun je uiteraard ook altijd terecht bij de medewerkers van de Bibliotheek. Zij zijn tijdens service-uren aanwezig in de Bibliotheek Loon op Zand en te bereiken via 0416 363 868. Ook kun je een mail sturen naar: bibliotheekloonopzand@bibliotheekmb.nl.

Lees hier de meest gestelde vragen