Veelgestelde vragen

De Bibliotheek Loon op Zand verhuist eind september naar Wooncentrum De Venloene. Een verhuizing brengt veranderingen en mogelijk vragen met zich mee. De meest gestelde vragen zijn voor je op een rijtje gezet. Mocht jouw vraag hier niet tussen staan, dan kun je uiteraard ook altijd terecht bij de medewerkers van de Bibliotheek. Zij zijn tijdens service-uren aanwezig in de Bibliotheek en te bereiken op 0416 363 868 of via onderstaande knop.

Een e-mail sturen kan ook

Waarnaartoe gaat de Bibliotheek Loon op Zand verhuizen?

De Bibliotheek verhuist eind september naar Woonzorgcentrum De Venloene. Na de verhuizing van woensdag 27 t/m vrijdag 29 september is de Bibliotheek Loon op Zand te bezoeken op de nieuwe locatie: De Venloene 1 in Loon op Zand.

Waarom gaat de Bibliotheek Loon op Zand verhuizen?

Met de verkoop en nieuwe plannen van de huidige bibliotheeklocatie aan de Kloosterstraat 2 is gezocht naar een nieuwe, tijdelijke bestemming. En die is gevonden in Woonzorgcentrum De Venloene. Een eigentijdse zorglocatie en een ontmoetingsplek, voor álle inwoners van Loon op Zand. “Door ‘samen te gaan wonen’ kunnen we in ieder geval onze openingstijden verruimen, waardoor onze leden én bezoekers vaker binnen kunnen lopen. Ook is er in Woonzorgcentrum De Venloene net iets meer ruimte voor ontmoeting.”

Wanneer gaat de Bibliotheek Loon op Zand verhuizen?

De Bibliotheek Loon op Zand verhuist eind september naar Woonzorgcentrum De Venloene. De Bibliotheek opent haar deuren maandag 2 oktober op de nieuwe locatie. Door de verhuizing is de Bibliotheek een paar dagen gesloten van woensdag 27 t/m vrijdag 29 september.

Wat verandert voor mij tot aan de verhuizing?

Tot aan de verhuizing verandert er voor bezoekers en scholen echter niets. Bezoekers kunnen voor het lenen van boeken, andere materialen, het Dinsdagochtendplein of het lezen van de krant gewoon terecht op de huidige Bibliotheeklocatie aan Kloosterstraat in Loon op Zand.

Wat als ik mijn boeken in moet leveren in de week van of ná de verhuizing?

Als jouw boeken in de week van 25 september of in de week van 2 oktober ingeleverd dienen te worden wordt de uitleentermijn automatisch verlengt tot maandag 9 oktober. Inleveren van boeken of andere materialen kan vanaf deze datum op de nieuwe bibliotheeklocatie in Woonzorgcentrum De Venloene.

Vanaf wanneer is de nieuwe Bibliotheek geopend?

De Bibliotheek opent haar deuren maandag 2 oktober op de nieuwe locatie.

Komt er ook nog een feestelijke opening?

Uiteraard! Maandag 2 oktober opent de Bibliotheek Loon op Zand haar deuren op de nieuwe locatie: de Venloene 2. Dan is de verhuizing klaar, de nieuwe inrichting een feit, de boekenkasten gevuld. Tijd voor een feestje: ballonnen, muziek en iets lekkers! Op woensdagmiddag 11 oktober staan de deuren van de Bibliotheek Loon op Zand open voor iedereen. De open dag is gratis toegankelijk, dus kom gerust even binnenkijken en een kopje koffie drinken.

Wat zijn de openingstijden van de nieuwe Bibliotheek Loon op Zand?

De openingstijden van de Bibliotheek zijn ruimer dan voorheen. De Bibliotheek Loon op Zand is vanaf 2 oktober open van 9.00 tot 17.00 uur. Tijdens deze openingstijden kun je zelfstandig materialen zoeken, lenen en inleveren. Tijdens de service-uren is er altijd een medewerker om je te helpen. Net zoals je gewend bent in de huidige Bibliotheekvestiging.

Gaan alle boeken en materialen mee over naar de nieuwe locatie?

De hoeveelheid boeken en materialen blijft hetzelfde. De indeling, in de nieuwe Bibliotheekvestiging wordt uiteraard anders.

Zijn er ook werkplekken beschikbaar op de nieuwe locatie?

Op de nieuwe locatie staan computers en er is gratis Wifi in het gebouw aanwezig. Ook kun je tijdens service-uren gebruik maken van een printer voor 0.10 euro cent per kopie. Houdt er rekening mee dat je dit bedrag contant moet betalen. En is er een leestafel.