Resultaat 101 - 110 (van 155)

• Bijzondere Read2Me-finale: ‘Dit is de kroon op ons werk’ Bekijk details

30 juni 2021

Read2Me! is dé jaarlijkse voorleeswedstrijd voor brugklassers. Wegens corona is er dit schooljaar helaas geen landelijke finale, maar in de Bibliotheek Wagnerplein vond dinsdagavond 29 juni wél een spannende regionale strijd plaats. Voorleeskampioenen van vier middelbare scholen uit de regio namen het daar tegen elkaar op. Damian Kieboom, leerling van Campus013, kwam als winnaar uit de bus en mag zich nu een jaar lang Voorleeskampioen van Midden-Brabant noemen.

• We zijn weer open: update 26 juni Bekijk details

26 juni 2021

De deuren van al onze vestigingen zijn sinds 20 mei weer open. Welkom terug! Bij veel bibliotheekvestigingen kun je inmiddels weer terecht tijdens de gewone openingstijden. Je kan dus weer spontaan binnenlopen voor het lenen en inleveren van boeken, zonder check bij de deur. Registreren hoeft sinds 26 juni alleen nog als je voor langere tijd in de Bibliotheek plaatsneemt.

• Minecraft Werkplaats: creatief aan de slag met leerzame thema’s Bekijk details

15 juni 2021

In onze Werkplaats-workshops kunnen kinderen tussen 7 en 12 jaar hun digitale en creatieve vaardigheden ontwikkelen en hun talenten ontdekken. Toen we deze workshops vanwege de lockdown niet meer in onze vestigingen konden aanbieden, vond ons DigiLab-team al snel een oplossing: de 'Minecraft Werkplaats Online'.

• Bowy Schouten nieuwe stadsdichter gemeente Waalwijk Bekijk details

14 juni 2021

De nieuwe stadsdichter van de gemeente Waalwijk is bekend. Joep Trommelen geeft de pen door aan Bowy Schouten (21) uit Waalwijk.

• De Bibliotheek helpt mensen op weg bij vragen over de Digitale Overheid Bekijk details

8 juni 2021

In elke bibliotheek een Informatiepunt Digitale Overheid. Dingen regelen met de overheid: het moet steeds vaker op een computer, via internet. Dit is niet altijd makkelijk. Mensen kunnen wel eens moeite hebben met het digitaal aanvragen van studiefinanciering, online betalen van een verkeersboete of het regelen van huurtoeslag.

• We zijn weer open & starten activiteiten weer op Bekijk details

5 juni 2021

De deuren van al onze vestigingen zijn sinds 20 mei weer open. Welkom terug! Je kan de Bibliotheek weer binnenlopen voor het lenen en inleveren van boeken. In de meeste Bibliotheken kun je weer gebruikmaken van de leestafel, werkplekken, kopiëren en printen. Ook mogen we langzaam weer starten met activiteiten in de bieb voor jong en oud.

• Leerlingen ‘scoren’ samen meer dan 8.000 boeken Bekijk details

26 mei 2021

Meer dan 1.500 leerlingen van verschillende basisscholen uit de regio Tilburg en Waalwijk namen afgelopen maanden deel aan ons jaarlijkse leesproject ‘Scoor een Boek!’ Negen weken lang moedigden profvoetballers van RKC Waalwijk en Willem II samen met lees- en mediaconsulenten van de Bibliotheek leerlingen aan om zoveel mogelijk mooie boeken te scoren. Tijdens het online slotevent van het project werd bekendgemaakt dat de deelnemende leerlingen uit groep 5 en 6 samen maar liefst 8.212 boeken hebben...

• Belastingaangifte? De Bibliotheek helpt Bekijk details

26 mei 2021

Ieder jaar - vanaf 1 maart - kunnen mensen weer belastingaangifte doen. Ook dit jaar konden mensen in de maanden maart en april voor invulhulp terecht bij de één op één spreekuren in de Bibliotheek. Maar liefst 192 deelnemers werden in coronatijd geholpen door belastingexperts. Experts van de Formulierenbrigade, de Sociale Raadslieden, de Smeetskring en zelfstandigen Djoline van der Heijden, Marietrees Broeren en Nihal Vogels hielpen graag bij de aangifte en gaven advies.

• Bieb weer open: 'Dit hebben we zo gemist' Bekijk details

24 mei 2021

We vielen bijna van onze stoel… Net voordat we vorige week weer open gingen, mailen we al onze leden. Om te laten weten dat iedereen weer welkom is, maar ook om jullie een vraag te stellen: 'Wat heb je het meest gemist toen de Bibliotheek dicht was?' Alleen al in de eerste paar uur reageerden er meer dan 1.000 leden!

• Samen ‘scoren’ 866 basisschoolleerlingen 4330 boeken Bekijk details

20 mei 2021

Aangemoedigd door profvoetballer Ché Nunnely (Willem II) lazen 866 bassischoolleerlingen binnen 9 weken samen 4330 boeken tijdens het project Scoor een Boek!. Dat maakte Nunnely deze week bekend tijdens de online afsluiting van het project. Het project is opgezet door de Bibliotheek Midden-Brabant en Willem II Betrokken, waar zij bassischoolleerlingen van de gemeente Tilburg, Hilvarenbeek en Oisterwijk uitdaagden om met hun klas zoveel mogelijk boeken te ‘scoren’.

Paginanavigatie